Dag 69 - Kyligt


Nu börjar det bli kyligt i Santiago kan jag lova! Brrrr. Det väntas krypa neråt 17 grader i veckan och det ska dessutom komma regn. Jag måste däremot erkänna att jag tycker det känns helt okej. Det har varit runt 30 grader i 2 månader nu så lite svalka kan sitta fint :) (KOM IHÅG ATT JAG SA DET DÄR!!!!!)

En liten kul grej som jag kom att tänka på häromdagen... Det är en jäkla skillnad på en utekväll i Stockholm och en utekväll här i Santiago om man ser till priserna! Till exempel....

Inträde:
Sverige 100spänn
Chile 50 spänn

Garderob:
Sverige 20 spänn
Chile: 10 spänn

En öl:
Sverige: 50 spänn
Chile: 20 spänn (knappt!!)

Taxi:
Sverige: En förmögenhet
Chile: Billigt

Nej, nu ska jag ta mig hemåt:D En joggingtur och sen en sväng till el mall för att kolla upp lite grejer :D

Ååååå vet ni vilken låt som är på chilenska radion här på jobbet nu, den där som Vicki sjöng hemma på sin student!!:D Kunde inte låta bli att säga det nu:D

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0