Dag 73 - Viernes =)


Hej på er,
gårdagen var luuuugn och skön. Tog en joggingtur efter jobbet, alltid lika skönt att sträcka på benen efter en dag i kontorsstolen. När jag kom tillbaks ringde Silvia och bjöd över mig på middag, och det kunde jag ju inte tacka nej till :) Så jag tog mig en snabbdusch och hoppade sen på micron och drog dit. Silvia är väldigt energisk och får ständingt nya planer. Så igår fick hon helt plötlsigt för sig att det nog var bäst om vi åkte till supermercado på direkten och handlade för middagen som vi ska ha för hennes pappa idag. Så vid 9-tiden igårkväll hoppade vi in i bilen och drog och handlade. När vi kom tillbaks åt vi jättegod fisk i ugn till middag och sen kollade vi på TV en stund. Chilenska såpor,, hahaha. Vid halv 12 fick jag skjuts hem och då var det bums i säng =)

Vet inte om jag har nämnt det där med dagens middag tidigare? I alla fall. Julios och Silvias pappa (som också heter Julio^^) fyller år i morgon. Men de ska tydligen åka bort över helgen så då kom jag på idén att vi kunde fira med en middag tillsammans idag istället. Jag bjöd in dom hem till mig men Silvia tyckte det var bättre om vi är hos henne eftersom hennes lägenhet är bra mycket större och att vi på så sätt kunde hjälpas åt med allt. Men det är "min middag", så jag ska laga maten och fixa och dona. Jisses, jag vaknade faktiskt upp med ett litet magknip i morse! Vad har jag gett mig in på?! Sonja, la nana som kommer hem till oss och städer varje torsdag, gjorde miniempanadas med mariscos (skaldjur) åt mig igår som jag ska ta med mig som förrätt/snacks, sen till varmrätt blir det LAXPAJ (whatelse liksom;)) :D Silvia har tagit på sig att fixa en tårta till efterrätt. Slutar kl 5 idag, då ska jag bara hem och lämna datorn och softa lite sen drar jag hem till Silvia och börjar knåda pajdeg :D



Ville bara visa hur bortskämd man blir när Sonja kommer och städar, tvättar och lagar mat. Ser ni hur hon till och med VIKER mina trosor?!



Påväg till jobbet idag :)

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0