Dag 79 - Halvdag!


Heej!
Kom precis till jobbet och fick veta att vi har halvdag!:D Soft! Jag jobbar alltså fram till lunch vid 14, sen får jag gå hem. Det känns ju lite sådär extra bra just idag eftersom jag ska till Viña del Mar (!) och måste hinna packa i ordning allt och sen ta mig in till busstationen och DESSUTOM hitta rätt buss xD Bli inte förvånade om jag skriver ett inlägg från norraste eller södraste Chile i morrn... ^^ Haha, nej men det ska nog gå bra =)



Såhär såg packningen ut nu på morgonen, nästan klar =)



Frukoooooooost i sängen!!:D Müsli och plommon med vaniljyoghurt/mjölk/antibakterielldryck, juice, capuccino och ett ägg :)



Jag har väl sagt att hösten är här? =)


Igår kom Claudia och hennes pappa över och åt middag med mig. Jag fixade en kycklinggryta gjord på grädde, tomatsås och kryddor som blev väldigt god :D Och sen en sallad till det. En kul grej var tidigare på eftermiddagen när jag pratade med Claudia i telefonen. Hahahaha, omg, det är så komiskt egentligen. Ibland är det ju rätt svårt att förklara en del grejer, särskilt i telefonen, så man får liksom göra sitt bästa...;)

Såhär lät våran konversation igår när jag skulle förklara att jag hade funderat ut en middag:

H: "Oye, había un pollo en el congelador" (Hörru, det fanns en kyckling i frysen)
C: "Aaaya" (Okeej)
H: "Pero ahora, chuta como puedo explicar..." (Men nu, fan hur ska jag förklara det här...)
C: "Jaja" (Haha)
H: "Perooooo, ahora el pollo no esta en el congelador, esta en el refrigeador" (Meeeen nu är kycklingen inte i frysen längre, nu är den i kylen)

Hur fan säger man "Jag har tinat en kyckling"?! Hahahahha.

Dessutom, så kan jag glömma bort att jag går på gatan och snackar i telefonen så ibland gör jag gester, typ när jag ska förklara att jag är ute och går så stannar jag upp och gör sånna där joggingrörelser med armarna, hahahah. BRA HANNA, jag är säker på att det hjälper personen i andra änden av luren att fatta vad du menar ;)

Men, jag har faktiskt blivit riktigt grym på att förklara grejer som jag egentligen inte har en aning om hur man säger på spanska. Det är KUL, andra tycker det är kul haha, och framför allt så är det så man lär sig :)

Enjoy;)

H




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0