Dag 80 (!) - Langfredag i Viña del Mar


Det kanns alltid lite speciellt nar jag far skriva in ett nytt tiotal i titelrutan! Nu har jag alltsa varit har i 80 dagar, halvtid narmar sig med stormsteg! =)


Saaa, det ar langfredag, jag ar i viña del mar och det regnar!!:/ Allt bra forutom den dar sista grejen kanske haha... Men de tror att det ska ga over fram mot eftermiddagen och da kan vi ge oss ut och hitta pa nagot roligt :) Gardagen var kul forresten, Lalo motte upp mig vid busstationen, sen akte vi med colectivo hem till honom dar jag fick traffa hans mormor och morfar (eller kanske farmor och farfar,,,, det ar svart att veta eftersom det heter "abuelos" har hehe). Lite senare kom nagra kompisar till Lalo over och sen satt vi uppe och pratade och drack piscocola fram mot 3-4 pa morgonen. Med pisco i kroppen somnade jag som ett litet barn i mitt rum och sov anda fram till 10. Har precis atit frukost med los abuelos, tecito och pancito :) Lalo sover fortfarande, haha, det ar inte direkt sa att jag ar ovan vid att vakna forst, tvartom har det alltid varit sa nar jag sover over hos folk sa jag ar ganska van vid att ga upp sjalv och hitta pa nagot :)

Btw. Jag kom och tanka pa en mysig grej igar. Pa kvallarna hemma nar vi gar ner till stallet for att kvallsfodra hastarna sa brukar jag alltid lyfta blicken mot himlen och titta pa stjarnorna, det ar ju sa otroligt vackert och stjarnklart hemma hos oss. Jag brukar alltid se Orions balte ovanfor varat hus. Igar, pa bussen mot Viña sa sag jag stjarna klart for forsta gangen har i Chile, bland annat sag jag Orions balte. Jag kunde inte lata bli att le lite at tanken pa att den sag lika dan ut harifran, aven fast jag ar pa andra sidan jordklotet... Sa mami, om vi gar ut samtidigt nan kvall och kollar upp mot himlen, mot Orions balte, sa ar det nastan som att vi star brevid varandra♥ Varlden kanske inte ar sa stor trots allt...? :)

Enjoy;)

H





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0