Fröken 19047


Yes, det var min identitet igår!
Corredor número 19047, eller Hanna Frida Axelsson Axelsson, här har man nämligen två förnamn och två efternamn. Jag har ju 3 förnamn och ett efternamn, något som ställer till problem lite titt som tätt haha ^^ "Men ditt ANDRA efternamn då??"

I vilket fall, maratonet var galet kul!! Det var runt 20 000 starter, ungefär hälften var anmälda i 10km klassen. Alla hade gröna tröjor så det var nog en härlig syn när vi kutade fram längs Santiagos gator. Jag kände mig i fin form och orkade springa hela vägen. Det var dessutom kul för chilenarna är ett sånt skönt folk att vara bland under sånna där tillställningar. Alla hejjade och tjoade (både publik och deltagare) och stämningen var på topp! Till exempel, mitt i loppet så var det en snubbe bakom mig som helt plötsligt skrek "ATENCIÓN CHILENOS DE CORAZÓN!!" (hör upp alla av hjärtat chilenare) och sen hängde alla på och skrek "CHI CHI CH, LE LE LE, VIVA CHILE!!" Kunde knappt hålla mig för skratt hahaha, det var omöjligt att inte bli glad och pigg i benen av den stämningen :)

Min tid i mål: 51.19





En annan typisk chilensk grej (förutom den glada stämningen) var när jag efter loppet skulle hämta ut min "gympapåse" som jag hade lämnat in med våra värdesaker innan loppet för förvaring. Alla hade alltså fått en varsin sån här gympapåse med sitt nummer på för att kunna lämna in. I alla fall. Ni kan ju tänka er när 20 000 chilenare ska hämta ut sina påsar samtidigt? Jag kom ju tidigt i mål så jag gick dit på direkten men det var redan mycket folk. Efter 1.5 timme i ett folkhav och trängsel likt en Madonna-konsert fick jag äntligen min påse! Jisses, chilenarna måste vara uppfinnarna av OREDA!! Inga köer, inget system, inte ens i självaste "garderoben" hade de något system! Hahaha, lite jobbigt var det förstås men jag kan ändå inte låta bli att tycka det är lite småkul hihi. Eller rättare sagt det är kul att uppleva och se skillnaderna så tydligt!:)

Nu ska jag kuta hem från jobbet!

Enjoy;)

H

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0