Vinnarfrukost!


Jag vet inte varför den får heta "Vinnarfrukost", antagligen för att det var den godaste frukosten jag har ätit på länge!! Mmmm =)

Häromdagen när jag satt och kikade runt på bloggar hittade jag ett recept på ett snabbakat mandelbröd baserat på havregrynsgröt. Tyckte det var lite kul och annorlunda och bestämde mig för att testa det idag :) Mandelbrödet är kryddat med (förutom mandlar^^) honung och kanel, goaste kombon! :) Man kan göra antingen tekakor eller bullar, jag plattade ut mina så de blev mer som tekakor som man inte behöver dela.

Receptet på brödet hittar ni här!







På mandelbrödet hade jag en halv mosad avokado och ett kokt ägg! Till det en fruktsallad på japanpäron, persika (från Lalos farmors trädgård) och plommon, och sen juice och kaffe förstås:) 
Mackan blev SÅ god!! Med några skivor gravad lax vore det den perfekta lunchmackan! :)

Enjoy;)

H

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0