Dag 12 - Skridskor!


WTF?! Tänker ni säkert nu när ni läser min rubrik! Jag förklarar mer längre ner... ;)

Jag ska börja med att berätta lite om lördagskväll! Efter en dag på Patronato så var det dags för min första utekväll här i Santiago. Jag mötte upp ett par tjejer från skolan vid Los Dominicos runt 8 för att handla lite käk på ett supermercado. Sen tog vi bussen tillsammans hem till den ena tjejens kille där vi fixade tacos, drack vin och pisco med cola och snackade en massa skit. Runt midnatt tog vi oss in till stan med bussen, mötte upp en kompis till Tomas (Josephines kille) och sen satte vi oss på en bar i Providencia. En konstig drink (Chilean Collin, spetsad med paprika typ:S) senare så tog vi oss vidare mot Barrio Suecia! Tanken var ju att vi skulle till Barrio Bella Vista, men det får helt enkelt bli en annan gång :)
Vi hade det trevligt på en uteservering fram till 4-5 på morgonen, sen delade vi på en taxi hem eftersom micron aldrig kom^^
Ganska så lugn men ändå galet kul utekväll:) Nästa gång kanske det blir dans? ;)

Sov fram till 11 dagen efter, gick upp närmare 12 tror jag! Inte likt mig. På eftermiddagen blev det en tur i stan med Felipe, hälsade bland annat på hos hans kompis och fick träffa en massa mostrar m.m.





När jag kom hem igen vid halv 6 var det fullt med folk hemma hos Marcela och Julio. En kusin med familj som gör en resa genom Chile var på besök. Marcela sa att de skulle till el mall för att "patear", och undrade om jag ville följa med. Jag fattade inte riktigt vad hon menade men hon sa att jag skulle ta med mig ett par strumpor! Whaaat, tänkte jag. Aja, det blir nog kul, klart man ska hänga me! ;) När vi kom till mallet gick vi ner en våning till ett ställe som liknade en bowlinghall ungefär, med hög musik och en massa discolampor. Men nej, det var inte bowling vi skulle göra, vi skulle åka skridskor! En skridskobana med skridskouthyrning var vad jag hade framför mig! Ballt :D Vi åkte skridskor en timme ungefär, jag i shorts och linne^^ Det var ganska kallt och det kändes rätt sjukt att gå upp till 30 graders värme sen igen^^

Efter skridskoåkningen blev det en sen "fika", eller "once" (elva) som man kallar det här. Typ nattmacka istället för middag antar jag. Vid 12 tiden kom jag i säng och sov så skööööönt och bra att jag inte ens vaknade av jordskalvet som tydligen var kl 02! ^^ Bra det kanske :)

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0