Dag 14 - Cansada.....ZzZzZzzZzZzZZ......


Znark! Finns inget mer passande sätt att börja det här inlägget på... Jag är så galet trött så jag vet inte vad!

Födelsedagsfirandet igår var väldigt kul :) Släktingar till Marcela kom över, det bjöds på en liten tacobuffé och vin med pisco sour som fördrink. Det var väldigt lugnt men blev däremot sent! Gästarna kom runt 22-tiden så jag kom inte i säng förrän vid 02. Fem timmar senare ringde väckarklockan. xD
Det var i alla fall en kul kväll och ett bra tillfälle för mig att öva spanskan! Jag blev rätt grillad där ett tag^^ Folk har mycket frågor och vill veta mycket om Sverige, ibland känner jag mig helkorkad när jag inte fattar, men då får man helt enkelt be om ursäkt för att man inte förstår och så förklarar de mer än gärna på ett annat tydligare sätt:)

Har utökat mitt ordförråd rätt mycket men även bytt ut en del av det jag redan hade. Grejen är att här i chile har de egna ord för allting...^^ Min spanska från spanien funkar inte riktigt i alla lägen ;)

Nu ska jag ta mig hemåt för att käka och powernapa. Sen blir det till att sätta sig med grammatiken ett tag för den känns lite grumlig för tillfället...^^ Hade även tänkt erbjuda mig att fixa middagen ikväll, en kycklingwook med ris och paprika kanske, vad tror ni? :)

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0