Dag 18 - BellaVista!


Gårdagskvällen var mer än bra! :) Marcela och Julio visade mig runt på Plaza Bella Vista där det är fullt av restauranger och små butiker som har öppet sent in på kvällen. Det var jättemysig stämning med en massa musik, soft belysning och fullt av folk. Vi bestämde oss för att äta på en arabisk restaurang, premiär för min del! ;) Vi beställde in en tallrik för 3 med en salig blandning av goa grejer. Vet inte ens vad hälften av allt var, men gott var det i alla fall!! (OBS, det var inte kebab!! Har fortfarande inga planer på att någonsin stoppa in rakade köttslamsor av ett stackars upphängt får i min mun...) Till det drack vi rött, Castillero del Diablo, det är typ omöjligt att inte tycka om vin här i Chile. Har hitintills endast smakat ett vin som inte var gott, det var typ "husets" på salsaklubben, har ingen aning om märket men ett glas kostade 1000pesos (ca 15 spänn), det kanske förklarar saken... ;) Efter maten beställde vi in arabiskt kaffe, det var ganska starkt men sött på samma gång med en smak av kanel!! Godaste kaffet jag någonsin smakat tror jag! Får ni möjlighet att testa nån gång så gör det!
Vi lämnade restaurangen vid halv 1 och då mötte jag upp Jossan från skolan, hennes kille och en kompis till honom. Vi spenderade kvällen på 2 olika pubar i Bella Vista och tog oss hem vid 4-5 tiden i morse. Vi tog mikro (buss) till Escuela Militar som är min närmaste tunnelbanestation och därifrån delade vi en taxi.

Allt drickbart i Chile är MYCKET billigare än i Sverige. Ett glas schysst vin kostar runt 30 spänn, ölen är ändå lite billigare, en drink för 35-40 kr. Dessutom är det goda grejer och man betalar aldrig inträde. Sverige ligger verkligen efter när det kommer till kroglivet. Det är liksom reserverat för de som har mycket cash eller inget bättre att spendera sina pengar på. Har alltid känt mig lite tråkig som tänker på hur mycket jag spenderar när jag går ut i Sverige och att jag dessutom ganska ofta hellre stannar hemma pga att jag vill spara på slantarna, men efter att ha upplevt hur det fungerar här så kan jag klart konstatera att DET INTE ÄR VÄRT DET i Sverige. Det är verkligen SJUKT GALET OFÖRSKÄMT dyrt så det blir mer ett moraliskt ställningstagande att man dissar krogen där hemma.


Jag har inga bilder från utekvällarna hittills och det beror mest på att jag inte törs ta med mig kameran! Har blivit rekommenderad att ta med mig så lite värdesaker som möjligt till BellaVista eftersom man lätt blir av med grejerna där... Men nån gång ska jag ta med mig en kamera ;)

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0