Dag 8 - En vecka i Chile - SUMMERING!


Jisses. Nu har jag varit i detta avlånga land en hel vecka! Det är nog som man säger,, tiden går fort! ;)

Jag har hunnit göra en hel del grejer men har fortfarande mycket kvar! Jag har haft tid att leva ut som turist med i centrala Santiago med karta och kamera i högsta hugg. Jag har besökt en hel del sevärdheter och andra mysiga platser som är allmänt kända häromkring.
Jag har dessutom börjat fatta den chilenska "maniana" stämningen och fallit in mer i det chilenska sättet att leva.

Det känns avkopplande att vara här. Jag längtar hem ganska mycket till och från men det känns som att jag mår ganska så bra av att ha kommit hit. Kroppen och sinnet får vila ut lite grann. Begreppet "TID" är verkligen helt annorlunda i Chile. I Sverige kollar jag på klockan flera gånger i timmen, jag har stenkoll! Här har jag inte ens någon klocka på mig och det är sällan jag tar fram mobilen för att kolla. Ibland blir jag galen på det här sättet att leva, jag menar, det är ju jävligt svårt att planera något när det ändå inte är nån som bryr sig om vilken tid man har planerat?! Man måste liksom ta sig till den ena extremen för att inse att man lever i den andra ;)

Nu ska jag ta mig hem mot lunchen! Har några "uppdrag" att ta tag i under eftermiddagen, bland annat läxor.. Men jag ska även försöka få tag i biljetter till Vinia festivalen! Wish me luck! ;)

BTW! Förhoppningsvis år jag upp en video ikväll! ;) Och lite ler bilder :)

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0