Colorado


I lördags var vi iväg och åkte skidor vid en skidort som heter Colorado. Det tar strax under 2 timmar att ta sig dit med bil från Santiago. Eftersom Chile, och framförallt Santiago, inte har ett klimat som kräver några täckbyxor eller dunjackor så finns allt sånt att hyra. Det finns en gata full med skidutflyktsaffärer där man kan hyra både kläder och utrustning samt köpa transfer om man vill det :) Vi åkte dit tidigt på morgonen, vid 7 ungefär, och då var det smockat med folk! Vi hyrde kläder och sen åkte vi mot Colorado, som är typ som Romme, och väl där hyrde vi skidutrustning :)

Jag åkte själv nästan hela dagen eftersom det var första gången på skidor för de andra tre, Marcela Julio och Vale. Men det gjorde inte så mycket :) Jag njöt av dagen och vädret som var HELT underbart, perfekt för att åka skidor!! Vi lunchade tillsammans och hade en helt fantastisk dag :)
Pratade även med en hel del folk i skidliften. Jag är inte helt säker men det känns som att det är ganska typiskt Chile... Jag har nog aldrig åkt själv med en främling i en skidlift hemma i Sverige,,,, men här är det i alla fall helt självklart att man börjar prata med varandra :) Sånt är trevligt!









Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0