Dag 150 - En tidig morgon i San Pedro...


Halloj!
Blir inga temperatursuppdateringar de närmsta dagarna för jag har ingen riktig koll på de exakta siffrorna. Men jag skulle gissa att det är en 4-5 grader ute just nu, och att det senare under dagen kommer att bli runt 15.



På Santiago Airport.



Bild tagen från transferen från Calama mot San Pedro. Såhär såg det ut under 1 timmer bilfärd^^ Haha, häftigt!

Hotellet är förresten superfint! Ett riktigt häftigt ställe med spa och allt... Dessutom så har vi halvpension så det ingår frukost + lunch eller middag varje dag. Igår blev det förstås middag =)







Min förrätt igår, rökt laxsallad!

Igår hann vi inte göra så mycket mer än att installera oss på hotellet och ta en rundtur i byn. San Pedro är GRYMT litet. Det är grudvägar, låga hus och jag får känslan av att jag kommit till en gammal westernfilm eller nått, haha! Men det är häftigt, och personligt :)
Vi kikade även in på några turistbyråer igår så nu har vi en fullständig plan över de kommande dagarna! Se bara...

Fredag (idag): En 3-timmars ridtur till Valle de muerte (LYCKA LYCKA LYCKA) och en austronomisk tur på kvällen för att kolla på strjärnorna genom teleskop.
Lördag: Los geycer (de där som sprutar varmvatten ur marken), de kommer att komma och hämta mig på hotellet strax efter 4 på morgonen....^^
Söndag: Bada i varma källor! (Kommer inte ihåg namnet..:P)

Enjoy;)

H






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0