Dag 157 - LocaLocaLoca


God moooooorgon... Hur är läget? Sitter i sängen med datorn och en kopp kaffe och vilar upp mig efter nattens äventyr! Znark!

Kvällen började här hemma hos Silvia då Julio, Marcela och los tata kom över för att kolla på fotbollsmatchen! Chile-Uruguay, slutade 1-1 så det var lite halvsegt men det var ändå en bra match! Till det drack vi vin och åt empanadas de queso y espinaca (ost och spenat), ceviche och lite småplock. Efter matchen gjorde jag mig i ordning och sen fick jag skjuts av Julio och Marcela till Vale som var hemma hos en kompis.

Vi stannade där ett tag, det kom mer folk, det spelades wii och det dracks romdrinkar. Strax före kl 1 drog i vidare till ett disco i närheten, Boomerang, där någon tydligen hade ordnat så vi kunde komma in VIP. Killarna samlade ihop en luka (tusen pesos) från alla i gruppen och gick för att köpa en flaska i baren. Vad tror ni de kommer tillbaks med? Jo, whiskey! Bingo.. Hahaha, så det blev till att dricka whiskeydrinkar resten av kvällen och det kan ju förklara huvudvärken jag dras med idag ;)

Vi kom hem till Vale strax efter 5 i morse! Trött som tusan var jag! Vid halv 10 ringde alarmet på mobilen. Vales brorsa jobbar åt det hållet där jag bor så oftast kan jag få skjuts med honom dagen efter våra nattliga äventyr,,, men då måste jag gå upp i tid ;) Skönt i alla fall att åka bil och slippa tunnelbanan! :D Det är helt klart värt det! Plus att jag vaknar ju rätt tidigt ändå,,, haha..



På förfesten fick Vale prova på att vara brandman! Hahaha!!





Dagens planer?
Ingen aning! Det är jättefint väder ute så man borde verkligen passa på att göra något... :) Jag vet inte om det blir utgång ikväll,,, Vale var inte i bästa tillstånd igår när vi kom hem så jag kan tänka mig att det blir hemmakväll ikväll,, men man vet aldrig =)

Btw så gick det upp för mig nyss att jag faktiskt har 2½ vecka semester framför mig!! Så sköööönt!! På söndag behöver jag inte tänka "Ååååååå neeej i morrn är det måndaaag..."
Ser fram emot att njuta av dagarna, ta det lungt och utforska Santiago! :D

Enjoy;)

H



Kommentarer
Postat av: barbro

Hur fasen gör ni för att orka med hela dagen efter när ni dricker vin o wiskey,är det det som gör att det blir manyana,jättekul och inte svenskt verkar det vara,här är det ju bara lite!!!! middagsfest på fredag,o lördag...och då somnar vi i soffan..KRAM..

2011-07-09 @ 19:13:41
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0