Dag 161- Sightseeing i Santiago!


Temp. morgon: 2°C
Temp. dag: 17°C

Halloj!
Har spenderat ännu en dag på Santiagos gator men den här gången större delen av tiden på en buss! :D

Började dagen med en tur in till el centro de Artesania, en marknad inne vid Santa Lucia där de säljer hantverk och en massa turistiga grejer. Handlade lite presenter och sen åkte jag mot lägenhetetn igen =) Lunchade med Marcela och sen promenerade jag över till Parque Arauco där en av stoppen för sightseeing bussarna här i Santiago är. Jag köpte en vaniljkaffe på Starbucks och en bussbiljett och sen åkte jag heeeela vändan runt, nästan två timmar tog det =) Lite synd är det att bussen endast åker i norra änden av Santiago, vilket är det området jag redan känner till hyfsat bra. Däremot så finns det inte så mycket syvärdheter i de andra delarna av stan och det skulle dessutom ta flera timmar för en buss att ta sig runt i utkanten av stan. Jag satt högst upp längst fram och njöt av att bara åka med och lyssnade lite halvt på den inspelade guidade rösten som gick i högtalarna. Avslappnande...=) När jag satt där och njöt av utsikten över stadens gator så kom jag att tänka på hur mycket jag kommer att sakna Santiago... Det är ju först nu som jag känner mig säker i staden, hittar bland gatorna och tar mig fram som vem som helst... Älskar Santiago, stämningen, människorna. Även om jag längtar hem CALETA (jättemycket) så kommer det helt klart bli ett sorgligt farväl till den här staden som jag kommit så nära...

 











Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0