Det blev en heldag ute!!


Halloj!
Har spenderat dagen tillsammans med min goa vän Valeria! Ni ska bara veta vad glad jag är över att ha lärt känna henne ♥ Hon är hur gullig och omtänksam som helst och bjuder med mig så att jag får lära känna hennes vänner osv, sånt är verkligen ovärderligt...!

Vi åkte till meiggs, ett marknadsområde i centrala Santiago. Dock sålde de mest skräp... och en massa chilegrejer eftersom det är Copa America tider^^ Men det var ändå kul att kika runt där ett tag =) Efter det åkte vi till El Golf i närheten där jag bor och tog en fika på Starbuks! En ganska intressant iaktagelse jag gjorde var hur stor skillnaden är mellan vissa områden här i Santiago... Jag och Vale pratade faktiskt lite om det. Där vid meiggs var det väldigt stökigt, trångt, lite gapigt och "flaite". Flaite är ett chilenskt uttryck för att beskriva en viss typ av människa men som är jättesvårt att förklara,,, det har en negativ betoning och syftar på folk som klär sig kaxigt och kanske inte har de bästa intentionerna,,, Jisses, först nu hur inser jag hur svårt det är att förklara flaite!!!!!! Hahahaha,,, hmmm,, det var någon som sa till mig: "Om du ser nån som klär sig som Daddy Yankee så är det en flaite" hahaha. Aja. I alla fall, när vi klev upp på gatan vid El Golf skulle man kunna tro att vi hade kommit till ett annat land haha. Här är det lugnt och städat, och det är kostymnissarna som har majoritet på gatorna ^^

Efter fikat blev det en spontantur hem till Vales kompis Esteban där vi kollade på matchen mellan Chile och Peru! Det såg ut att sluta 0-0 men i 91:a minuten (!) fick Chile äntligen in ett mål!!!!! Det var skoooj!:D
Vi åkte därifrån tidigt, strax före 9, så jag kom tillbaks till lägenheten runt halv 10. Då blev det lax till middag och nu sitter jag här i sängen och ska snart stänga ner datorn.

I morrn ska jag nog ta mig till något museum, kika in en runda på ferian vid Santa Lucia och sen åka turistbuss genom stan! =)

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0