Stjärnskådning och geyceräventyr!


Halloj!
Tiden rullar på fort här i San Pedro och det finns mycket kul att göra! Själva byn är ju så pass liten så det finns inte så mycket där, istället åker man iväg på en massa utflykter till alla sevärdheter här runt omrkring :)

Igår kväll åkte jag och Sebastián med på en stjärnskådningsutflykt. Transfer med buss till ett ställe där de har en massa teleskop (?) där man kan kolla på stjärnor och planeter. Det hela leddes av en kvinna som kunde HUUUR mycket som helst om rymden (om inte allt haha). Kvällen avslutades med en varm dryck :)

Idag blev det upp tidigt för min del. Los geycer, varma källor som bubblar/spruta vatten, är en av de mest kända sevärdheterna härikring. Saken är bara att det tar 2 timmar att ta sig dit med buss, man måste vara där vid 7-tiden på morgonen eftersom aktiviteten i källorna är som mest då, det hela ligger på 4300 m höjd och det är svinkallt! Så. Min klocka ringde vid 4-tiden i morse^^ Vid kvart över 4 var jag redo i receptionen, väntandes på bussen. Det var en stor buss och vi var ett 20-tal turister från olika hotell som åkte med. Det hade varit såååå mysigt att sova på bussen men jag har hört att det är bäst om man kan hålla sig vaken eftersom det kan bli som en chock för kroppen att vakna upp på 4000 m höjd, där omständigheterna är annorlunda jämfört vid när man somnade. Så jag satt där och nickade till, tuggade tuggummi och försökte göra allt för att hålla mig vaken haha! Vid 7 var vi framme, då var det - 12 grader! Jag låter bilderna tala för sig själva det var så häftigt att se alla dessa källor!
Bäst av allt var vid 8, vi var precis klara med rundturen och skulle gå tillbaks mot bussen där de hade plockat fram ett litet frukostbord åt oss, och JUST DÅ tittade solen fram bakom bergen som skiljer Chile och Bolivia åt. Temperaturen höjdes med 5-10 grader på en sekund och det var HUR vackert som helst!! Sen satte vi oss ner med lite frulle och varmt att dricka! Jag åt en smörgås som jag delade i 2, den ena med ost och marmelad den andra me skinka, och sen varm choklad till det! Ååå ni ska bara veta hur gott det smakade! :D
Just i det ögenblicket, när jag satt där på en sten, trött, helt osminkad, med ansiktet mot solen och kände hur kroppen började tina lite både av solen och den varma chokladen, så kände jag mig helt 100% rätt och i harmoni! Häftig känsla som inte riktigt går att förklara... :)

Bilduppladdningen e seg!! Laddar upp bilderna sen!!!!!:D

Nu måste jag kila iväg och luncha! Sen väntar en ny utflykt! :D

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0