Caracol!


Heej!
Vilken härlig eftermiddag! Åt lunch tillsammans med Marcela och sen åkte jag in till stan på äventyr! Skulle egentligen varit på en "vip-kväll" på Silvias gym ikväll vid 7-tiden tillsammans med Marcela. Det har varit planerat nästan en vecka men så idag fick jag ett sms av Silvia där hon förklarade att hon tagit fel på dag och att det inte är förrän nästa onsdag! Rackarns..
Men då var jag snabb och ringde till Vale som frågade mig igår om jag ville komma till hennes skola och vara "testkanin" idag på eftermiddagen, jag hade förstås tackat nej eftersom jag hade gymgrejen inplanerad men eftersom det inte blev av så hade jag ju eftermiddagen ledig =)
Vale pluggar på ett "instituto" för skönhetsgrejer. Hon kan till exempel göra manikyr, färga ögonbrynen och utföra olika slags massagetekniker. Grejen är att de under praktiklektionerna alltid måste ha med sig en varsin modell/testkanin att öva sig på. Vale hade redan en modell för idag men hennes kompis behövde däremot en! :) Massage och nån ny slags kroppsformsteknik som går ut på att man lägger gips runt midjan för en halvtimme var vad som stod på schemat idag. Så jag fick massage, på både mage och rygg, en massa krämer som smörjdes in om vart annat och sen den avslutande gipsgrejen. Superskönt och jättekul att få vara med! Fick ju dessutom se Vales skola och träffa några av hennes kompisar :)

Juste det glömde jag ju att berätta!
Innan jag mötte upp Vale vid 5 så hade jag en timme då jag strosade runt inne i stan. Marcela hade ritat en karta åt mig så jag skulle hitta till "caracoles" (snigel på spanska^^) som är två små köpcentrum som är utformade som spiraler, så man går liksom i en cirkel uppåt (eller neråt ^^). Jag lyckades hitta dit och strosade runt i småaffärerna en stund. Kom på mig själv med att riktigt njuta av att bara gå och titta och låta minuterna passera förbi i vanlig takt. Ibland kan det vara så skönt, inté sant?





Ballt va? :)

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0