Dag 125 - Nationaldagen!!


"För jag vill leeeeva jag vill dööö i nooooordeeeen...!!"

God morgon på er!!
6e Juni och Sveriges nationaldag!! Har givetvis tagit på mig sverigetröjan idag för att visa vilken stolt svensk jag är ;) Funderar även på att ..

ETT KORT INLÄGG BARA:
Nu spelade de TVÅ av mina favoritlåtar efter varandra på radion!! Robyn Call your girlfriend och Genom Eld Oskar Linnros, Ballt, det här måste ju bara bli en bra dag?! ;)

Vad var det nu jag funderade på..? JO! Tänkte eventuellt göra någon svensk efterrätt ikväll.. Smulpaj med äpplen kanske? Eller har ni något annat typiskt svenskt förslag? För att fira på något sätt liksom... Jag kan ju inte go too wild för då kommer de väl undra vad det är för fel på mig här, hahaha ;)



Annars?
Mjo. Gårdagen blev så lugn den kunde bli. Stannade inne och softade och vilade upp mig efter lördagens bravader, det var riktigt skönt :) Kollade bland annat på en film, "DeathRace", som faktiskt var överraskande bra!! Vid 9-tiden på kvällen blev jag sugen på scones så då ställde jag mig och fixade ett litet kvällsfika, sen blev det sängen! ;)





I natt/tidigt i morse har det regnat här i Santiago, så det är fuktigt i luften idag. Regn i Santiago innebär dessutom framförallt 2 saker. För det första så "regnar smoggen ner" så man ser alla cerros alldeles klart, jättevackert! För det andra så blir det lite panik i trafiken och det är stora inslag på morgonnyheterna om att man måste köra försiktigt eftersom det är halt! :S Jisses, jag blir alldeles skräckslagen av tanken på en chilenare i svenskt vinterkaos^^





Nu ska jag sätta igång och jobba lite.. I eftermiddag blir det gymmet och sen vet jag inte :P

Enjoy;)

H




Kommentarer
Postat av: soff

Jag har oxå min sverige tröja på mig dagen i ära...!



Låter gyrmt gott att bjuda på smulpaj... do it...

2011-06-06 @ 20:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0