Dag 126 - Santa Claudia


Temp. morgon: 7°C
Temp. dag: 15°C


God morgon :)
Vet inte riktigt vad som hände idag men jag var tydligen väldigt effektiv i morse och kom iväg i god tid hemifrån så jag var först på plats på praktiken! Skönt att kunna trampa långsamt och njuta av cykelturen =)

Igår var en ganska mysig eftermiddag. Promenerade tíll Parque Aruaco efter lunchen med Marcela för att köpa lite småsaker. Var där max en halvtimme men lyckades ändå gå därifrån med 3 påsar hihi. Var på Burt'Bees och köpte ett läppbalsam som Marcela ska ge till sin syster och då passade jag även på att köpa en hudlotion till mig själv ;) Sen köpte jag ett paket småpraliner till Claudia och en engelskabok till Silvia!
Vid 5-tiden drog jag till gymmet, efter att ha duschat cyklade jag till Unimarc (supermercado) och köpte äpplen, farinsocker och vaniljglass..........? JAAAA, ÄPPELPAAAJ!! Mmmmmm vad god den blev!! Den blev riktigt uppskattad kan jag säga! :D

Anledningen till att jag köpte presenter till Claudia är att idag (tisdag) är det "Santa Claudia", alltså Claudias namnsdag! Vad jag förstått så firar de flesta inte detta på något speciellt sätt. Men Marcelas familj brukar tydligen samlas och eventuellt att man tar med sig någon liten present/sak. Får se om jag kan hänga med dit ikväll, ska eventuellt på återbesök med min axel, och i så fall har Marcela lovat att leverera den lilla chokladskatten! ;)

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0