Dag 127 - Poncho!


Temp. morgon: 5°C
Temp. dag: 15°C


Buenos días!
Som ni märker på mina väderleksrapporter (som jag i och för sig är ganska så slarvig med att komma ihåg...^^) så är vädret, eller framförallt temperaturen, väldigt skiftande här i Santiago för tillfället. Man får tänka sig för lite extra när man klär på sig på morgonen, jag menar vissa dagar är det ju 3 grader när jag kliver utanför dörrn och sen några timmar senare så har det stigit till 20 grader!
Jag har däremot fått uppleva chilenskt regn endast 3 gånger under min vistelse här, och alla de gångerna har de regnat väldigt lite och bara en kort stund. Undrar om det blir mer nu i juni och juli?

Gårdagen var väldigt mysig. Åkte som sagt med hem till Marcelas syster Claudia för att "fira" Santa Claudia (namnsdag). Det slutade med att hela Vales familj kom dit också så samanlagt var vi 10 personer. Jag och Marcela köpte med oss kinamat på vägen dit som vi sedan smarrade på allihopa =)
Hade med mig kameran men glömde som vanligt helt bort att ta fram den! :/ Kan däremot visa en bild på min en annan grej........







....min poncho!!
Köpte garnet för lite mer än en vecka sedan men den är redan klar! :D Fick den av Claudia igår och den är huuuur fin som helst!!! Tack!!!! :D

En annan kul grej,,, hihi. Stackars Julio har gått och tappat rösten!
Jag ringde till honom igår eftermiddag för att fråga vilken tid vi skulle åka till Claudia. Det var en viskande, skrovlig röst som svarade i andra änden så jag var helt säker på att jag hade råkat ringa till Julios pappa, som också heter Julio^^ istället. Men nej, sen insåg jag att jag hade ringt rätt men jag fattade fortfarande inte varför han viskade!
"Ok, te llamo más tarde??" Ska jag ringa senare?
"Estoy audifono,,,,Mejor,,, mandame un mail" Bättre om du skickar ett mail!
Hahahha, okeeej. Sen fick jag fråga Ester vad audiifono betydde och då förklarade hon att det var "utan röst", och då föll paletten på plats! Ahaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Stackarn, han fick knappt fram ett ljud på hela kvällen!!

Enjoy;)

H



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0