Dag 128 - En vanlig middagsbjudning mitt i veckan...


Temp. morgon: 8°C
Temp. dag: 20°C


God morgon!
I dag är jag lite småseg men ändå på rätt gött humör :) Dels för att jag fick ett överraskande telefonsamtal från min mami igår, underbart ♥, dels för att det var en trevlig middag igår och dels för att jag ska träffa Vale i eftermiddag. Känns som en bra dag helt enkelt och lite för lite sömn ska inte få förstöra det! ;)

Såå, igår hade Silvia och Luis gäster, 4 kollegor/vänner till Luis kom på besök för att äta middag. Tiden var sagt 21.30,,,,,, och eftersom vi är i Chile så kom de run 22-22.15.. Hahaha. Det blev ost och kex som försnacks, ravioli med mariscos i vit sås till varmrätt och glass till efterrätt. Yummie =) Ett eller två glas vin blev det förstås också. Det var jättetrevligt och de undrade förstås lite vem jag var och vad jag gjorde där. Gjorde mitt bästa för att hänga med i samtalen även om jag måste erkänna att jag kände mig lite grann som Julia Roberts i Pretty Woman när hon sitter med som sällskap på en fin affärslunch och inte alls fattar vad de snackar om utan utan mer fokuserar på hur hon ska få upp den där snigeln^^ Jag hade förstås ingen snigel att knapra på men maiscosarna var mer än goda ;)

Sista halvtimmen fick jag kämpa för att hålla ögonen öppna, hahaha. Hade jag blundat så hade jag nog somnat sittandes och lagt huvet i glasskålen^^ Vid 1 kom vi i säng i alla fall, somnade som ett litet barn och sov gott fram till kvart i 7 när klockan ringde.
Ester var så söt i morse. Jag kom in i köket för att koka ett ägg (brukar låta det koka medan jag fixar mig i badrummet), så hade hon redan kokat ett till mig för hon antog att jag var trött efter gårdagen, haha :)



En bild från när jag tog en kvällspromenad igår vid 6 halv 7 :)


Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0