Dag 132 - Temblor!


Temp. morgon: 2°C
Temp. dag: 23°C

God morgon!
Det är en riktigt kall morgon här i Santiago, endast 2 grader!! Men det sägs att det ska bli varmt och fint senare idag, så vi hoppas på det... Jag trotsade nämligen kylan och tog på mig conversen idag! xD

NU ska jag berätta en sak!
Jag har upplevt mitt första jordskalv!!!!!!!!!!!!! Det var skitläbbigt jue! xD Det var igår kväll det hände. Jag låg och kollade på "Hitch" (vilken btw är typ en av de mest störtsköna filmerna, fan vad jag garvar hahaha) och den slutade inte förrän kl 1 :P Släckte lampan och kröp ihop under täcket och myyyyste. Sen plötsligt, ett konstigt ljud! Vafan är det där..? Mina garderober, skjutgarderober i trä, skakade som tusan!! PANIIIIIK. Höll andan och kände hur hjärtat började slå lite fortare. Sen efter några sekunder så försvann skakandet.... Min första reflektion var: Okej... ANTINGEN så var det ett skalv ELLER så spökar det i mitt rum!!
Hade förstås svårt att somna om efter den grejen så idag är jag lite småpömsig... När jag kom till jobbet frågade jag de andra om de visste om det hade varit en temblor igår och mycket riktigt, det hade det, vid halv 2 tiden!

Så! Nu har jag upplevt det, och det räcker kan jag säga haha. Känns lite som en grej som man nästan borde uppleva här, eftersom det är en ganska stor del av vardagen. Men nu är det avklarat och jag behöver inte uppleva fler.... hahaha.

Nu dags att sätta igång att jobba! :)



Den här byggnaden är under konstruktion men när den är klar kommer den att vara Santiagos högsta. Tänk er att vara på högsta våningen under ett jordskalv?

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0