Dag 134 - Så mycket mer än bara spanska...


Temp. morgon: 5°C
Temp. dag: 15°C


Dagens frukost: Havregrynssgröt med naturella jordnötter kokad på mjölk, kryddad med kanel och vanilj samt toppad med fruktyoghurt, pepino, kiwi och hackade mandlar. Ett kokt ägg och kaffe! :D

Vilken härlig kväll jag hade igår! Det började egentligen med att jag hade problem med att köpa min flygbiljett till San Pedro på flygbolagets hemsida eftersom jag inte riktigt fattade allt de frågade efter på spanska vid kortbetalningsstadiet. I sånna lägen, när det handlar om mina kortuppgifter, så föredrar jag att ha det på engelska för att vara säker på att allt går rätt till. Men det gick liksom inte igår för då blev det som att man försökte köpa biljetten från ett annat land, och de gick de typ inte med på :P I alla fall, så ringde jag Marcela och frågade om hon kunde hjälpa mig vilket hon sa att hon givetvis kunde :)Silvia skulle äta middag med nån kompis och därför inte komma hem förrän sent, och eftersom Ester hade en lasagne på G så bestämde vi oss för att bjuda in Julio och Marcela att äta med oss :) 

Sen kom jag på mig själv med en rolig grej! Jag insåg att vi inte hade något vin hemma vilket jag tyckte vi borde ha till lasagnen och dessutom eftersom vi skulle få gäster...
"Ååååååååååååååååååå vad joooobbiiiiiiigt.... Då måste jag ju fan cykla och köpa vin.... Och var kan jag köpa det..? Shiiiiit närmaste är Unimarc.... Åååååå". Gnäll gnäll gnäll!
Unimarc är ett litet supermercado och vi har tillgång till 2 st av dessa, vardera ca 5 min cykelresa från lägenheten. Jag upprepar: 5 MIN CYKELRESA!!
Hur är det i Sverige? 20 min med bilen? Shit,,, klockan är halv 8 nu är systemet stängt. Vafan?! Har de inte öppet idag? Det är ju påsk?!
Ja. Så när jag insåg hur LAT och bortksämd jag har blivit med att kunna köpa vin och bananer i samma affär, alla dagar, dygnet runt, och dessutom få det gjort inom loppet av en kvart, så satte jag på mig jackan, tog fram cykelnyckeln och hojjade glatt till affären ;)

Lasagnen var jättegod och vinet likaså! :) Men allra bäst var förstås det trevliga sällskapet! Har alltid så himla kul med Marcela och Julio och jag måste erkänna att jag saknar dom mer än jag kunnat ana. Vi har alltid så roliga och intressanta diskussioner när vi sitter och äter och jag skrattar alltid massor! :)
Jag trivs förstås jättebra i Silvias sällskap också! Men jag kom väldigt nära och lärde känna Marvcela och Julio så bra under tiden jag bodde hos dem. När jag åkte hit gjorde jag det för att lära mig spanska, men jag har fått SÅ mycket mer. Vänner för livet :)

Det funkade typ inte att köpa biljetten med mitt kort så det slutade med att Marcela betalade den med sitt och så ska jag ge henne pengar för det idag :) Men nu har jag el ticket i alla fall :) 30 juni-3 juli är jag i norra delarna av Chile, i San Pedro de Atacama! :D

Enjoy;)

H




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0