Dag 136 - Nollgradigt!


Temp. morgon: 0°C
Temp. dag: 16°C

Dagens frulle: Havregrynsgröt kokad på mjölk med naturella jordnötter, kanel och vamilj, toppad med fruktyoghurt, en liten mhakifrukt och en halv pepinofrukt. Till det som alltid ett kokt ägg, kaffe och juice!

Första morgonen som det är nollgradigt för min del här i Santiago! Jag börjar alltid dagen med att slå på TVn så får den stå och gå i bakgrunden medan jag gör mig i ordning. Det finns typ 3 stora nyhetskanaler här i Chile så jag brukar välja en av dessa för att uppdatera mig lite om vad som händer och sker. Dessutom så står det alltid, i en remsa längts ner i bild, klockan, den aktuella temperaturen och den som förväntas bli senare under dagen. Det är alltså dessa siffror jag går efter när jag skriver tempen här i bloggen. Så, idag stod det alltså NOLL grader när jag slog på TVn så jag fick ju nästan ta och gnugga ögonen lite för att vara säker på att jag sett rätt. Men jo, det hade jag.
Det var kallt att cykla till jobbet, men samtidigt... Hallå? Jag e ju svenne.. De kan ju komma igen när det är -27! ;)

Det blev en ganska lugn dag igår. Lunchade med Marcela, tog en tur till Parque Arauco och sen till gymmet. Till middag blev det Charquican, en chilensk maträtt som är som en slags stuvning gjord på kött, potatis och grönsaker. Oftast äter man det med ett stekt ägg och igår hade Ester dessutom gjort i ordning en sallad med kokta rödbetor, så det blev lite pyttipannakänsla över den alltså ;) Gott! :)

Får se vad som händer ikväll! Det var snack om bowling, men sen har även Vale bjudit med mig på ett födelsedagsfirande, och sen ska vi ju inte glömma bort att det är i CHILE jag befinner mig... Planerna kan alltså mycket väl ändras ;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0