Det blir inte alltid som man tänkt sig...


PUCHA! Det blev inget turistande idag! :(

Jag och Jossan hade bestämt att vi skulle ses vid mallet Parque Arauco kl 3 i eftermiddag. Jag kom dit ganska precis klockan 3 och gick direkt till "turistluckan" och tjeckade läget hur mycket biljetterna till turistbussen skulle kosta. Tänkte att Jossan säkert var lite försenad men ca 10 över slog jag en pling. Telefonsvarare. Kul...! En gång till. Samma sak...
Vart ska man vänta?! Hmm.. Bäst att vänta vid huvudingången tänkte jag. Där ligger dessutom Starbucks där vi hade planerat att köpa kaffe för att ta med på bussen. Satt säkert 20 min och försökte ringa henne ett antal gånger. Till slut ringde jag Tomas, Jossans kille, och kollade om han visste något. Det gjorde han givetvis inte men lovade att också försöka få tag på henne.
Vid kvart över 4, ett antal samtal med Tomas senare, ett miljontals samtal med Jossans telefonsvarare senare så började jag ta mig hemåt. Vid halv 5 ringde Jossan. Hennes telefon hade laddat ur påväg till mallet och när hon väl hade kommit fram hade hon varit på flera olika telefonaffärer för att försöka få tag på en laddar eller en annan mobil att använda men utan att lyckats. Hon hade dessutom varit ut till Starbucks men förmodligen hade jag precis vid just det tillfället varit på något annat ställe och letat efter henne^^
Ja, vad säger man, SHIT HAPPENS! :) Det var skönt att höra att det inte hade hänt henne något i alla fall. Vi får göra ett nytt försök med turistbussen nästa vecka :)

Jag blev ju däremot mer rastlös än någonsin! Haha. Så, när jag väl kom hem gick jag till min granne och köpte mig en liten tröstsak... Ni kanske ser på bilden nedanför vad jag menar...? ;) Sen tog jag en långpromenad längs med Apoquindo och nu sitte jag här i sängen och softar.



Men dagen är inte slut än! Marcela ska hämta upp mig efter jobbet och så ska vi gå på bio med Julio!:D Förhoppningsvis får vi tag i biljetter till Pirates of Caribean 4! Marcela hade gratisbiljetter som går ut nästa vecka och eftersom vi ska iväg till La Serena den här helgen så tänkte vi att det är lika bra om vi använder upp dom idag :D

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0