Konst


Jag vet inte om jag skulle vilja påstå att Santiago är en konstrik stad, men det är en vacker stad! Visst, trottoarerna är kanske inte lika jämna och fina som de är i Stockholm, men det är mycket träd, planteringar och annat vackert som lyser upp staden :) Sen finns det vissa byggnader, parker och områden som är särskilt utsmyckade med mer genomarbetad konst, och som kanske har mer av ett syfte. Ett exempel är längs med Apoquindo, i närheten av Silvias lägenhet, där de har målat alla parkbänkar med olika slags motiv :) Påminner om de utsmyckade papperskorgarna som är utspridda på olika tunnelbanestationer i stockholm. Sen får vi ju inte glömma all graffiti som man kan se här! Självklart finns det ful "klottergraffiti" också, men en hel del KONSTVERK som är helt otroligt vackra!!





Ska försöka komma in till centrum nån dag och kika in några konst och kulturgallerier som jag vet finns. Det kan ju vara lite kul :) Nu har jag ju haft mitt halvtidsschema i ca 2 veckor och det är SÅ skönt! Känner verkligen att jag hinner med så mycket mer grejer, mestadels småsaker, men ändå. Så det är jättekul! En eftermiddag i konstens tecken blir ju en perfekt aktivitet, kanske allra bäst en regnig dag..? :)

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0