Reseplanering!


Halloj :)
Vet ni en sak? Det är inte lång tid var på min resa! Idag är det den 8 juni,,, och den 27 juli sätter jag mig på planet hem till Sverige igen! Så det är inte mer än 1,5 månader kvar! Jisses, känns som att det var igår jag satte mig ner vid gaten på arlanda och grät med en vaniljlatte från Starbucks i handen, jag var VÄRLDENS MEST ENSAMMA människa, det kan jag lova!

Som jag har tjatat om på sistone finns det ju en massa grejer kvar för mig att se och upptäcka i Chile. Många saker kommer jag inte ha tid/möjlighet att göra, men det gör inte så mycket, då finns det ju en anledning att komma hit igen, inte sant? :)
Men några grejer ska jag i alla fall försöka göra!

♦ Nu till helgen blir det nog inget särskilt, eventuellt en lunch i Pumaire (stavning?), en stad/by som ligger nära Santiago. Plus att Vales pappa fyller år på fredag så då ska jag kanske på asado hemma hos dom :)
♦ Helgen efter det blir det nog antingen en cerrobestigning som vi köpte på internet via Groupon (dock inte lika intensiv och lång som den uppför cerro Providencia.........), eller en resa norrut till San Pedro de Atacama tillsammans med min kollega Sebastian (lutar dock åt första alternativet).
♦ Den 27 är det "ferio" här, alltså röd = ledig dag. Det är en måndag så den helgen kan vi allihopa, alltså jag Julio Marcela Silvia Joaquín Luis samt J's föräldrar, förhoppningsvis åka till La Serena, en kuststad ovanför Viña del Mar där det finns som en "vingård" där de producerar pisco! :) Bilresan dit är på ca 5-6 timmar så därför är det bäst om vi har en dag extra för att åka dit :)
♦ Helgen därpå är det andra alternativet för San Pedro resan, men som sagt inget bestämt. Det är dessutom Claudias 40års dag (!) på söndagen! :D
♦ Den 8-9 juli där någonstans har jag, Marcela och Julio eventuellt funderat på att åka till Buenos Aires. Jag har börjat kika lite på flygbiljetter och det skulle i sånna fall bli en weekend, fredag-söndag. Vore skitkul att få se Argentina också!
♦ Ja, och sen är det ju knappt 2 veckor kvar!! :)

Det blir 6 fartfyllda veckor tror jag! ;)

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0