Zoo!


Hola!
Det blev aldrig av att jag och Vale träffades idag, eventuellt ska vi ses på lördag istället :) Dessutom i morrn tror jag, för då fyller hennes pappa år!

MEN, jag har haft en HELT underbar eftermiddag ändå!:D Efter jobbet åt jag som vanligt lunch med Marcela, jag frågade henne om hon hade något tips på något kul jag kunde hitta på i stan eftersom det inte blev något med Vale. Dessutom var det så himla fint väder så jag ville typ bara uuuut och promenera! Museum finns det ju förstås och de ska jag också kolla in nån dag men sen kom hon på, ZOO! JAAAA! Jag som älskar Skansen! Toppen!! Så jag fick veta hur jag skulle ta mig dit, cyklade hem med datorn och sen begav jag mig! =)

Kom dit strax efter 4, fick ta en tur i funicular eftersom zoot ligger halvvägs uppför Cerro Cristóbal (den cerro som vi joggat uppför), och sen strosade jag runt där själv i nästan 2 timmar och tog en massa bilder. Zoot, som heter Parque Metropolitano, är väldigt mycket mindre än Skansen till ytan, men de hade en massa djur och ligger ju helt fantastiskt där uppe på cerron med en oslagbar utsikt.

Här kommer några bilder :) Resten finns i ett album på facebook!















Sista bilden är till Lena! Tänkte först kolla om jag kunde köpa med mig den här grodstatyn hem till dig,, sen kom jag på att den nog inte får plats på din balkong...;)

Efter zoo-besöket tog jag t-banan hemåt. Klev av några stationer tidigare och gick in på Starbuck och köpte en vaniljkaffe och promenerade sen till lägenheten =) Vilken eftermiddag! Love it! :)

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0