Bästa egenkvällen ever!


God morgon!
Klockan är 9 här i Santiago, jag vaknade för en liten stund sen och nu sitter jag med datorn i sängen. Det är typ 50 grader under mitt duntäcke, and I like it! ;)

Jag hade ju lite ångest över vad jag skulle göra i gårkväll eftersom jag skulle vara helt ensam. Men allt blev så jävla bra! Jag tog en joggingtur vid halv 8 vilket var väldigt skönt. Avgasigt och äcklig luft förstås men det var ganska svalt och när jag kom tillbaks hade det börjat mörkna.
Efter joggingturen fixade jag en lyxig (beror på hur man ser det) fredagsmiddag bestående av pannkakor med strösocker och en blandad sallad!:D Till det tände jag ljus och kopplade upp min dator på TV4play så jag kunde ha senaste avsnittet av Parlamentet som underhållning. Love it :)
Klockan var strax före 10 så jag gjorde mig i ordning lite snabbt och traskade sedan iväg till bion Hoyts som ligger i köpcentrumet här intill. Där jag var på bio förra fredagen också ^^ Ställde mig i biljettkön och försökte förstå mig på kvällens filmtablå men fattade inte helt. Så när det var min tur frågade vad det var för filmer som skulle börja inom kort. Det var en film kl 22.10, jag frågade vad det var för slags film och han sa att det var en chilensk komedi. Skitbra tänkte jag. "Men du vet att den är helt på spanska va? utan text". Crap... Kanske är bättre att se en engelsk film? "Vad har du mer?", "Desconocidos halv 11, annars är det långt till nästa". "Vafaan, den såg jag ju förra veckan!"
Jag sa att jag skulle fundera ett tag och gick och satte mig i en trapp. Kände mig lite uppgiven över att mina fredagsplaner inte verkade gå ihop... Skulle jag ta ett glas vin på nån restaurang istället? Själv? "kul"... Hem och kolla på TV? fan va tråkigt...Men sen tänkte jag, vafan! Den chilenska filmen? Why not?! Jag är ju här för att lära mig spanska och vad spelar det för roll om jag inte fattar allt? Jag har ju inte direkt något bättre för mig.. Så jag traskade tillbaks till luckan, kirrade en biljett och gick in i biosalongen. Filmen skulle precis börja:)
Efteråt kände jag mig både stolt och nöjd över att jag gick och såg den där filmen :D Filmen, "El Limpia Piscinas" var sjukt kul, jag skrattade mycket och förstod faktiskt NÄSTAN vartenda ord. Jag tror det var en bra film att se eftersom handlingen inte var så komplicerad. Den handlade om en kille som blir kär i sin granne och börjar jobba som poolstädare. Haha, egentligen som en typisk "sålig svensk film", men för mig var den perfekt :D











Idag ska vi åka till en vingård! Tror vi ska va där vid 12-1 nån gång, sen efteråt ska vi äta lunch där :)

Enjoy;)

H


Kommentarer
Postat av: Mamzi

Mysigt... :-)

2011-03-19 @ 13:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0