Dag 29 - Lektioner lektioner lektioner...


Det är väldigt många lektioner av olika dess slag för tillfället!
För det första har jag ju mina spanska lektioner 4 timmar varje vardag, sen har jag börjat med engelskalektioner för Marcela och Julio på kvällarna (fast då är det jag som är lärare mohaha), och nu ikväll ska jag iväg på salsalektion igen! Min vardag i Chile kryllar av tillfällen att lära sig saker, me like!



Det här sysslade jag med igår kväll innan middagen! Jag gjorde i ordning små kort med verb på spanska och engelska till Julio och Marcela, det är så mycket roligare att lära sig genom att spela spel xD




Nya pjuks! De andra pajjade igår! Matchade med guldigt nagellack, hihi :D


Igår kväll var det jag som fixade middagen! Hade tänkt göra ugnsrostade rotsaker med plippisar (pannbiffar) och det blev NÄSTAN som jag hade tänkt mig. När jag kom till supermercado insåg jag att man tydligen inte äter rotsaker här i Chile ^^ Morötter, potatis och gullök var vad som fanns och det fick duga ;) Kryddade dom med oregano och gjorde smaskiga pannbiffar med lök och salsakrydda. Gott! Tror Marcela och Julio gillade det också :)
Har sagt att jag ska bjuda på efterrätt nån dag också, smulpaaaaaaaj med äpplen!! ;) ♥

Har fått veta att jag börjar min praktik på tisdag nästa vecka. Jag ska vara på plats kl 10 på förmiddagen för en intervju och sen antar jag att jag fortsätter efter det.. :) Spännande! Jag är grymt taggad! Hoppas bara det blir som jag tänkt mig... xD

Enjoy;)

H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0