Dag 30 - Bussproblem!


Heeeej!
Jag ska börja att berätta liite om gårdagen :)
Jag gjorde lite allt möjligt på eftermiddagen, softade hemma, fixade nya spelkort till Marcela och Julio (den här gången glosor om kroppens delar), gjorde lite situps, gick till supermercado och köpte roliga frukter.... När kvällen närmade sig gjorde jag mig i ordning för den kommande salsalektionen! Lite lagom uppiffad och på gott humör gick jag ut och ställde mig vid busshållsplatsen för att ta micron till tunnelbanan. Jag väntade och väntade och väntade.. Det kom mer och mer folk och efter 20 min var vi typ 30 pers som stod och väntade på trottoaren. Till slut kom det en buss, den var smockfull! Efter ytterligare en kvart kom det en till buss, smockfull den med.. Dörrarna var öppna och folk bokstavligen HÄNGDE ut genom dörrarna. Nej, tänkte jag. Jag ska INTE leka tarzan och försöka komma med den här bussen. Efter 1 timme väntan kom det en buss som jag kunde hoppa på, EN TIMME?! Jag trodde jag hade åkt till en storstad där det går snabbt och smidigt att ta sig från punkt A till punkt B, men tydligen icke!
Hade det varit i Sverige hade jag stått med luren mot örat och gett vika för mina frustrationer åt nån stackare på SL-centrer, men här i Santiago finns det inget "SL-center"! Det finns inte ens en tidtabell för bussen så egentligen kan man ju inte anklaga den för att vara försenad! Gaaaaaah, sånt där kan göra mig galen!!
Det lustiga är, att alla andra som stod och väntade, är typ HUR lugna som helst. Jag tycker det är helt fascinerande! Antar att jag kan lära mig nått av chilenarnas sätt att vara... ;)
När jag äntligen kom in till stan och mötte upp Josephine (som hade väntat på mig i 45 min...) så tog vi oss till Ilé Habana där resten av skolan befann och väntade in salsalektionen :) Jag berättade om mina bussäventyr och min frustration för en av våra lärare, han satte sin hand på min axel och sa "Hanna, bienvenido a Chile" (Välkommen till Chile). Hahaha, SUCK! ;);)

Salsan var jättekul men svettig! Vi var många fler den här gången och klubben är ganska liten så det var trångt att få plats med salsastegen, hehe :)
När jag kom hem till lägenheten igen strax efter 11 åt jag middag och sen hoppade jag i säng!



Såhär fint var det framdukat till mig när jag kom hem från salsan igår :)




Det här är en pepino, vi säljer dom på ICA men jag har aldrig smakat nån så därför köpte jag en igår. Den var söt och god :)

Idag ska jag försöka plugga järnet! Har ju prov i morgon bitti och jag vill verkligen klara det....!!!!! :)

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0