Dag 33 - Lyckad grillkvall!


Heej!
Asadon igar var valdigt trevlig! Kom dit vid halv 5, vi borjade grilla vid 6 och kakade vid 7 ungefar. Vid midnatt hade det blivit riktigt kyligt och vi packade med oss allt ner till lagenheten och fortsatte dar. Nar klockan var 1 hade jag fatt i mig tillrackligt med pisco sa jag och Mauricio (en kompis till Jossans kille) gjorde sallskap till Escuela Militar dar vi skulle dela pa en taxi.
Jag kan val saga sa har.. Jag har upplevt min forsta taxiluring..! Jag markte ganska fort att taxi cahffisen typ korde fel, sa jag borjade hojta en massa grejer pa spanska "yaaaaapo chuuta, por aka por aka", hahaha. Mauricio bad mig att halla tyst medan han snackade med chaffisen som nu "tydligen inte ens visste var Parque Arauco ligger". Det ar liksom ett stalle som ALLA vet var det ligger och jag bor prcis dar. Det slutade i alla fall med att Mauricio bad han stanna vid en bensinmack sa vi fick kliva ur och ta en annan taxi. KUL! Jag hade sa klart shorts pa mig och holl pa att frysa ihjal. Arg var jag ocksa haha. Typiskt nog kom det inga fler taxisar. Vi var liksom en bra bit utanfor centrum. Vi forsokte ringa taxi men det skulle ta en evighet for dom att komma. Till slut fick jag nog och sa att jag skulle ga hem och borjade traska ivag ensam, jag hann forstas inte langt innan Mauricio stoppade mig, haha, tur det! En stund senare fick Mauricio tag pa sin brorsa som var snall och kom och hamtade oss. Tack for tack :):)
Sa kan det ga..! Det ar darfor jag aldrig aker taxi sjalv har!





Idag ska jag softa och sen eventuellt traffa Malin pa eftermiddagen, vi ska ga och kolla i lite butiker, det ska bli kul :)

Enjoy;)

H


Kommentarer
Postat av: Mamzi

å allt som mamma försökt lära dig gick in genom ena öra å ut genom andra... ??!!

TUR att den fanns en snäll brorsa... du FÅR INTE gå hem själv... å inte åka taxi själv heller... ok??!!

2011-03-06 @ 21:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0