Dag 50 - Sju veckor i Chile!


50 dagar i världens mest avlånga land. Tiden rullar på, hittills har jag lärt mig massor, upptäckt nya saker, börjat se saker och ting ur ett annat perspektiv, insett hur bra vi har det i Sverige, insett hur tråkiga vi svenska kan vara, och känt djupt in i hjärtat hur mycket min familj betyder för mig.

Igår var det dags för veckans andra födelsedagsfirande. Vi åkte till ett område som heter Florida där Marcelas kusin och hans familj bor för att fira Javiera (ena dottern i familjen) som fyllde 11 år. Det firades med completo (chilenska varianten av korv med bröd) och tårta. I bilen påvägen dit satt vi och översatte en låt, "It must have been love" med Roxette, för att träna engelskan lite, haha det var kul :)
Kom hem vid halv 1 ungefär, då var det bums i säng för att orka upp denna morgon :D



Javi :)



Chilensk tradition..?:P



"Men Hanna ditt bröd är alldeles bränt! Vill du inte ha ett annat??" "Men jag gillar bränt bröd...." hahaha ;)



Andres, så jäkla söt! Han tror på riktigt att jag är Hannah Montana hahaha

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0