Dag 101 - Samma Hanna, fast lite mera "chanta" ;)


Chanta = FEJK!

Temp. morgon: 5°C
Temp. dag: 25°C

Heeeej!
Klockan är bara halv 12 här men det känns redan som att den här dagen har varit igång hur länge som helst! Jag blev nämligen tvungen att gå upp jättetidigt i morse för att hinna till min frisörtid inne i stan. Kvart över 7 skuttade jag ut genom portarna, en timme tidigar än vanligt. Det var jättefriskt och klart ute, något som påminde mig om hur mycket jag älskar morgnar och jag njöt för fulla drag av att dra in morgonluften i lungorna ♥
Jag var lite stressad och orolig för jag hade ingen direkt adress dit jag skulle. Jag hade tunnelbanestationen och ett blekt minne från sist jag var på frisörsalongen med Silvia ^^ När jag klev upp ur tunnelbanan och som en vimsig turist började leta efter gatuskyltar och alla små saker som kunde hjälpa mig att fattar var jag själv befann mig så kunde inte låta bli att önska att jag var lite mer som min syster, en sån som alltid har STENKOLL på var hon befinner sig och alltid kan urskilja norr från söder. Nåväl. Jag hade tur och lyckades hitta en karttavla vid spärrarna och dessutom kom upp på ett hyfsat bra ställe på gatan.

Väl inne hos frisören gick allt toppen! Löshåret är äkta människohår (låter äckligt jag vet men jag försöker att inte tänka på det) och det är superfint. De började med att sätta dit 12 st slingor med hårspännen, det var såååååååååååååååååå fint...! Men. 4500 spänn är way too much dinero för mig och så vi stylade om några gånger för att få till en snygg och jämn fördelning med färre slingor. Det slutade med 5 slingor vlket gick på ungefär 2000 kronor. Jag har ju inte så mycket hår så jag behöver egentligen inte så många slingor, grejen är att om man sätter i 12 så blir håret tjockare, och inte bara längre. Eventuellt kommer jag sätta i 2 slingor till, men jag ska ha såhär nu en vecka eller två för att vänja mig och sen får vi se om jag tycker det behövs fler eller ej. Saken är den att jag inte borde spendera mina pengar på HÅR! Det var liksom inte poängen med min Chilebudget, haha.. Men det är billigare här än i Sverige och dessutom så har jag bra koll på min budget och har räknat igenom många gånger och kommit fram till att det här var en sån grej jag kunde unna mig själv :)

Dessutom skiner solen och det är jättevarmt och skönt idag! Härligt!!:D





Enjoy;)

H


Kommentarer
Postat av: barbro

Oj,så fin du är,hoppas du är nöjd,tillräckligt mycket extrahår till det övriga det ser verkligen äkta ut..KRAM...

2011-05-15 @ 17:15:18
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0