Dag 114 - Biopremiär!


Temp. morgon: 5°C
Temp. dag: 20°C

Heej!
Den här dagen började jag med att krascha ett glas i köket. BINGO! Det fanns däremot ingen som kallade mig för "klantarsle!"... ;) Jag var redan lite småstressad eftersom håret hade hållt mig sysselsatt en bra stund på morgonen, haha! Får ju fan kramp i armen av att stå så länge med hårfönen i luften... Nåväl,, nu ska vi inte klaga! ;)

Än så länge är det en vanlig dag på jobbet men senare ikväll ska jag iväg på en kul grej, nämligen biopremiären av "Hangover 2"! Jag älskade ettan så jag är grymt förväntansfull! Satt och asgarvade när jag kollade på trailern igår och förhoppningsvis är resten av filmen lika bra. Lite lustigt att det blir mitt 4e biobesök här i Chile,,, hemma går jag på bio kanske 2 gånger om året? Hahaha. Kul ska det bli i alla fall!:D

Annars?
Mjo, det flyter på. Solen skiner men det är lite höstkyligt i luften. Chilenarna går med dunjacka och huttrarihjäl, själv blir jag svettig och tar gärna av mig lite i solen!;) Tänk vad påverkad man blir av det klimatet man lever i egentligen. Nog för att jag är friolenta (frysskit), men chilenarna är ju extrema. 10 grader ute och de får det att låta som att det är 25 minus! Haha, jag brukar säga det, "3-4 månader om året med 6 timmars dagsljus och konstant minusgrader, ni ska då inte säga något!!", och då blir de minsann tysta hahaha ;)
MEN, man ska dock inte glömma att la califación (uppvärmningen) här är helt annorlunda. Till exempel så har vi det mycket varmare i våra hus i Sverige än vad de har i sina lägenheter här i Santiago.



Enjoy;)

H



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0