Dag 119 - Nya arbetstider


Temp. morgon: 5°C
Temp. dag: 21°C


God morgon på er!
Känns som att jag alltid börjar mina inlägg med ett "åååååååå vad trött jag ääär idaaaag", men idag är det vetkligen så!!! Men jag klagar inte, det beror ju på att jag nästan alltid har fullt upp och får hänga med på en massa roliga grejer här i Chile=) Igår blev det i alla fall ett spontant biobesök, egentligen skulle vi se en film kl 21 men eftersom biljetterna var slutsålda så åkte vi till en annan biograf och såg filmen kl 22 istället. Sååååå igår kom jag i säng vid halv 2, snaaark.
Men det var däremot helt klart värt det! Filmen vi såg, Fast&Furious5, var gryyyymt bra!! Jag brukar egentligen inte gilla när det är för mycket pang boom effekter, explosioner och bilar som flyger, men den här var riktigt grym!! Måste berott på att den trots allt hade en, enligt mig, bra story mitt bland alla specialeffekter =)

Så, what's up today?
Jo! Anledningen till att jag faktiskt lyckades ta mig upp ur sängen med en någorlunda förhoppning om att hålla mig vaken hela dagen på praktiken är att från och med idag börjar jag med mitt halvtidsschema!! När klockan blir 2 och det är dags för lunch kan jag alltså packa ihop mina grejer, hojja vidare till Marcela för att äta lunch med henne och sen hojja vidare hem och göra något annat skoj!:D
Det kommer bli jätteskönt att känna att jag har ordentligt med tid för att hinna med allt det jag vill. Till exempel, så kan jag nu åka till gymmet i lugn och ro efter jobbet och sen vara hemma i god tid för att äta middag med alla, eller typ åka in till centrum och promenera runt med en kaffe i handen, eller plugga lite mera spanska, eller träffa Jossan och kolla i butiker.... Ja, det kommer bli superskönt =)

Men nu måste jag ta tag i jobbet lite! Ska sätta mig och googla runt lite på Justin Bieber, haha!

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0