Dag 91 - Planering :)


Hej!
Igår var jag astaggad på att göra köttfärssås till middag! Jag gick med inköpslista till supermercado och letade rätt på alla ingredienser som saknades, hittade till och med färsk basilika! MEN. Sen kommer jag fram till kyl/frysdiskarna.... Inte en endaste liten gnutta köttfärs! :( Och köttfärsen är ju verkligen den ingrediensen som inte går att byta ut! Jahapp. Klockan hade redan passerat 8 på kvällen så det var ju till att vara innovativ där i butiken.. Jag var arg som ett bi över att det inte blev som jag hade tänkt mig vilket även bidrog till att ingen annan rätt kändes som en bra ersättare! För att det inte skulle bli pannkaka av min middag så slog jag på stort och köpte en påse jätteräkor som jag sedan stekte i vitlök och tillsatte tomatsås och basilika. Pasta, sallad och ett glas vitt till det och middagen blev faktiskt riktigt god!;)

Mätta och belåtna började vi sedan prata om alla utflykter vi måste hinna med innan jag åker hem till Sverige igen. Jag har ungefär 12 helger kvar här,,, och de flesta lär vara späckade kan jag säga...^^
Här är några av de grejer vi ska försöka hinna med:

• Los Andes (i närheten, Marcelas pappa har hus där om jag inte minns fel)
• Algarrobo (Julios föräldrar har hus där. I närheten finns bl a ett av Pablo Nerudas hus)
• La Serena (Kuststad där det bl a finns en viña som tillverkar pisco!)
• Bestiga el cerro 
• En asado på un cerro alt. el campo (landet)
• Buenos Aires/Mendoza (Argentina)
• Pomaire (söööööödra Chile... Får se om det blir av :P)
• San Pedro de Atacama (noooooorra Chile... Får se om det blir av :P)
• Åka skidor! (Där vi var i söndagskväll)
• Una feria! Har fortfarande inte varit på någon av helgmarknaderna där man kan köpa frukt och grönt och hantverk... Det måste bli av! :)

Japp. Dessutom lär Silvia komma med en massa spontana idéer och utflykter, så jag har minst sagt att göra! :D Kul!

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0