Nu bygger vi fett!


De flesta som känner mig vet att jag för ett par år sedan, när jag var runt 17, hade ganska så stora problem med att äta tillräckligt. Något som började i ett försök att bli lite "nyttigare" slutade 16 kg lättare och med en självkänsla som låg på botten.
Lyckligtvis blev jag till slut medveten om mitt problem, tog tag i det och lyckades vända på steken! Men även om jag idag äter ordentligt och inte får ångest av en bulle, så har jag fortfarande ett inte helt normalt förhållande till mat, en någorlunda "orealistisk" syn på hur mat påverkar min kropp. Något som jag förmodligen aldrig kommer bli av med.

Till en början var det ganska så tufft att komma hit till Chile, i och med att deras matkultur är helt annorluna än våran egna. Vitt bröd i mängder, småkakor mest hela tiden, mayonäs, halvfabrikat och sötsaker. Dessutom bytte jag ut ridningen och ICA jobbet mot 9 timmar på en kontorsstol och till en början hade jag inte ens några gympaskor här! Ja, ni kan ju tänka er att den där ångesten kom småkrypandes...
Men, jag bestämde mig ganska tidigt för att inte låta det där, som jag en gång lämnat bakom mig, förstöra för mig nu när jag är här på min resa! Jag vill ju njuta av alla smaker, prova på alla chilenska rätter och leva den latinamerikanska kulturen fullt ut! Så det är faktiskt vad jag har försökt göra =) Man kan ju faktiskt smaka på allt, utan att trycka i sig hur mycket som helst ;) Dessutom har jag haft tur eftersom Marcela och Julio är allt annat än latmaskar! Aldrig hade jag väl trott att jag skulle delta i Santiago Marathon till exempel? ;)

Men i alla fall!
För ca 2-3 veckor sedan gjorde jag ju den där "evaluation" på gymmet för att min tränare, José Luis, skulle kunna fixa ett träningsschema åt mig. Och givetvis har jag för låg procenthalt fett på kroppen. Jag har 14 och som kvinna bör man ha minst 18. Fick också veta att jag inte har gått upp ett gram sen jag kom hit (inte ner heller för den delen). Men mer kolhydrater till lunch och mer mat i allmänhet blev väl typ ordern :P

Jag vet att jag kan vara lite kinkig ibland och framför allt är det ju jättesvårt att äta när man inte är hungrig!! Men, jag måste fasen ta tag i det här nu och få lite mer fett på kroppen!! Dessutom nu när jag har börjat styrketräna lite smått så måste jag ju tillföra extra mycket till kroppen som den kan förbränna för att bygga muskler, eftersom jag inte har något överblivet fett den kan omvandla ^^
Ni där hemma vet ju att jag äter som en häst till frukost så det har jag ganska lätt för att fortsätta med, kanske till och med lägga på lite mer ;) Sen försöker jag fylla på med nötter och avokado under mellanmålen och att äta ordentligt till lunch!



Hanna ♥ Frukost

Dagens frukost till exempel bestod av:
Havregrynsgröt kokad på mjölk, toppad med khaki (exotisk frukt) och ananasbitar, hackade mandlar och valnötter, gula russin och yoghurt. Till det en avokado, kaffe och juice! 

Nu sitter jag och käkar förmiddagsmålet här på praktiken. Ett äpple, en apelsin, en "müslibar" och kaffe. Vi får väl se om det ger resultat =)


Enjoy;)

H




Kommentarer
Postat av: barbro

Hanna är äter vi gröt varje morgon,promar 5km med hund,mo tränar v-gympa tre dagar i veckan inte FASEN hjälper det,här blir vi bara mer överviktiga hels tiden, och då ska du veta det finns ingen Piscou Sour och inga friterade måltider....

Kram från oss...

2011-05-30 @ 20:37:08
URL: http://[email protected]
Postat av: Hanna

Haha älskade mormor <3

2011-05-30 @ 22:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0