Dag 77 - Varma saker :)


God morgon!
Jag kan glatt meddela att jag mår mycket bättre idag:) Jag är fortfarande frussen och känner mig lite tjock och svidig i halsen, men det är helt klart bättre än igår, så skönt!

Igår efter lunchen stannade jag kvar hemma i sängen. Jag frågade min chef innan om det var ok eftersom jag inte kände mig helt kry, och det var givetvis inga problem. Så jag åt soppa till lunch och låg sen under duntäcket med snurrstrumpor och kollade på "2 and a half man" och chattade med mamma och syster hela eftermiddagen. En sak med mig är att jag gillar att ta tag i saker. "Jag kan själv" har liksom alltid varit mina ledord och om det är någonting jag verkligen VILL så gör jag allt för att få det. Annars skulle jag inte sitta här i Chile till exempel ;) I alla fall. Detta gäller även när jag blir sjuk. Det ända jag vill är att bli FRISK. Det är ju visserligen rätt svårt att styra över en sån sak men man kan åtminstone försöka hjälpa kroppen på traven! Så igår efter att jag hade vilat upp mig ett tag drog jag på mig tonvis med kläder och gav mig iväg mot el mall. Där köpte jag "tapsin" (ett pulver som man blandar med varmvatten och dricker) som flera stycken här i Chile har tipsat mig om, en sån där gummipåse som man fyller med vatten för att ha i sängen OCH ett par rediga läderskor! Jag kan fan inte gå runt i converse här längre!
På kvällen sen hade jag ju en middagsbjudning. Felipe, hans mamma och 2 systrar kom över och åt pestopasta och kyckling med mig =) Jag var lite lat igår eftermiddag och orkade först inte fixa en ordentlig efterrätt så jag tog en genväg och hittade en brwoniemix i skafferiet. Det ända jag behövde tillföra det där chokladpulvret var lite olja och ett ägg. Okej, det säger sig självt hur ÄCKLIG den blev. Asså, seriöst, att folk äter sån där skit när man kan baka eget?! I alla fall. Det kändes onödigt att slänga allt så jag smulade ner lite grann i botten av champagneglas, fyllde på med frukt från en såndär cocktailmix på burk och toppade med lite grädde! Så mycket bättre! :D Nöjd Hanna :)

Senare på kvällen fick jag en underbar överraskning! Claudia, Marcelas syster, kom över en snabbis och med sig hade hon en stor kartong.... ETT ELEMENT!!!!! EEEEY EYY EYYY!! Vintern är räddad!!!!!! :D SÅ SKÖNT! Det är visserligen ett mobilt element men det värmer riktigt bra! Dessutom hade hon med sig 2 fleecefiltar så nu har jag allt jag behöver för att hålla värmen =) Tack! :)



FreshMel och Tapsin



Min nya bolsito :D Har bara sett sånna i tecknadefilmer tidigare hahaha :)



Nya pjuks!:D



Mitt element♥ Måste nästan ge honom ett namn? Typ som vi döpte "Fläkten Åke" i Spanien i somras hahaha :D



Filtar :)

Behöver jag säga hur bra jag har sovit i natt?? Ville inte kliva ur sängen i morse, den var så himla varm och go :)

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0