Dag 27 - Último día de febrero!


Dagarna bara flyter förbi och snart är februari månad över! Skönt för er där hemma i Sverige, nu är våren nära!! :D Här i Chile går vi tvärtom mot kallare tider. Det här är första veckan efter semesterveckorna vilket märks på morgonrusningen här i Santiago. Det är däremot fortfarande varmt och skönt, 30 grader idag och det väntas bli lika varmt i morrn och på onsdag :)

Sitter i skolan och chattar med mami <3 Startade datorn strax före 9 i morse innan dagens lektion och sen dess har den stått och laddat ner en massa uppdateringar via windows live update. Den är fortfarande inte klar och jag fattar inte varför det tar sån lång tid?! Men jag måste vänta ut den.. Sist jag avbröt en sån uppdatering så funkade det inte att koppla upp sig med Julios trådlösa nätverk senare samma kväll.... Ge mig kraft och tålamod att vänta!!!!!!!!!

Idag ska jag nog ta mig till en park i närheten av lägenheten och plugga. Slutprovet på fredag närmar sig och jag vill vara galet förberedd!! Subjuntivo har äntligen börjat falla på plats i skallen och jag vill inte få en blackout just på fredag! ;)

I övrigt snackas det för tillfället väldigt mycket om jordbävningen som drabbade Chile förra året. Igår, 27 februari, var det exakt ett år sedan det skedde och det är förstås en sorgsen dag för många chilenare. Har hört många läskiga historier från den dagen och även fast det där med jorbävning låter lite spännande så är jag helt säker på att det är något man aldrig någonsin vill uppleva. Jag är glad så länge jag slipper!
Ägnar en tanke åt offrena och deras anhöriga, descansa en paz.

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0