Kulturella Hanna


Såååååå, hur har min första semesterdag varit?
Helt toppen måste jag säga! Framför allt har jag tagit det väldigt lugnt, inte stressat alls och njutit av dagen =) Började som sagt med ett gymbesök, när jag hade duschat och gjort mig i ordning tog jag tunnelbanan in till centrum till los caracoles, ni vet det där köpcentrumet som är som en spiral där jag var för inte så länge sen? Köpte ett läppstift och en billig klocka och sen gav jag mig ut och promenerade lite planlöst innan jag tog mig bort mot Kennedy för att äta lunch med Marcela. Hade tänkt köpa med mig pastel de choclo men jag fick inte tag på det någonstans så istället gjorde jag fisk i ugn tills det att Marcela kom från jobbet =)
Efter lunchen promenerade jag bort till jobbet för att hämta ut en sista check samt för att säga hej då till alla =) Det kändes lite konstigt men ändå helt ok! När det var klart gick jag till Parque Arauco och checkade in den där egyptiska utställningen som jag pratade om i morse. Den var ganska häftig faktiskt, en massa objekt som är lånade från Egypten just för den här utställningen. Gick runt där och kikade ett tag, alla texter var på spanska så det blev lite språkträning där också vilket alltid är bra;) Det känns jättekul att jag förstår spanskan så bra nu!!









Efter en stund där tog jag micron och tunnelbanan in till centrum där jag spanade in La Bibloteca Nacional! Det var jättehäftigt och maffigt på insidan,,, men det sjuka var att jag inte hittade några böcker!!!!! Hahahaha! Jag hade förväntat mig en sån där stor sal fylld med böcker,,, ni vet typ som stadsbiblioteket i Stockholm! Ååå,, stadsbiblioteket,,, jag tycker stämningen där inne är hur häftig som helst.. Ni vet när man kliver in och går upp för den där lilla trappen och sen kommer in i den där stora kupolen, högt i tak och med flera våningar fuuuuullt av böcker längs med väggarna! Man känner ju hur IQ't stiger bara man kliver in där ;)

I alla fall. Sen åkte jag hem och nu sitter jag här i sängen och chattar. Silvia, Joaquín och Ester åkte nyss iväg till veterinären med Bruno som inte verkar må så bra...:( Hoppas det inte är något allvarligt...

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0