Dag 122 - Bättre till mods... =)


Temp. morgon: 2°C
Temp. dag: 21°C

God morgon,
Idag känns som en bättre dag! Har cyklat till jobbet som vanligt, en tur som tar mig ca 20 min på morgonen. Idag var det dock kyligt, endast 2 grader!! Tur att man får upp värmen längs vägen ;)
Jag älskar att jag har möjligheten att cykla till praktiken. Det är något visst med att cykla längs med Avenue Apoquindo på morgonen och andas in den friska luften till synen av en snötäckt cerro som skins upp av morgonsolen. Ja, det är NÄSTAN, men bara NÄSTAN, lika vackert och breathtaking som den där lilla biten på röda linjens tunnelbana mellan Gamla Stan och Slussen tidigt en solig vintermorgon...

I alla fall. Igår! Det blev faktiskt en ganska så händelserik dag :) På eftermiddagen fick jag åka till Claudio, en kollega till Luis (Silvias fästman som jobbar som läkare åt chilenska fotbollslaget), som är expert på axlar! Jag har sen länge haft som en muskelknut eller liknande bakom ena skuldrebladet och på sistone har min axel börjat knäppa! Det var inget större fel på min axel mer än att det är "ojämt" och att det är som en nedsatt funktion i den vilket kan vara på grund av egentligen vilken aktivitet som helst, typ att man sitter på en för låg/hög stol vid datorn, att man rider, någon av maskinerna på gymet,,, ja, you name it!
Han föreslog antiinflamatoriskt + tränignsförbud några dagar för att sedan komma tillbaks nästa vecka och få lära mig några övningar för att styrka upp min axel. Men, jag är ju så kinkig med mediciner,,, tycker det är jätteläskigt att stoppa i sig grejer och speciellt här i Chile!! Så, efter att ha pratat med min Mami och praktiskt taget tvingat fram hennes samtycke genom att få henne till att säga "neee Hanna det är nog bäst att du inte tar några mediciner", hahaha, så sa jag i alla fall nej till antiinflammatoriskt men att jag gärna lär mig de där övningarna i alla fall :) Sen kom Esther på värsta grejen!! Antiinflamatoriskt på tub! HELLOOOO, VOLTAREN I LOVE U! Varför tänkte jag inte på det tidigare???? Åkte i alla fall till ett farmacia och fick tag på en värmande antiinflamatorisk kräm som jag mer än gärna masserar in på min axel 4-5 gånger om dagen ;)

På kvällen åkte vi (jag, Silvia och Joaquín) till en närliggande restaurang och åt sushi tillsammans med Julio och Marcela. Lite lustigt det där, för sushi var nämligen det ÄNDA som jag hade planerat att jag verkligen INTE skulle äta här, eftersom det är rå fisk och man vet ju aldrig :P Men jag har nog ätit mer sushi de senaste 4 månaderna än vad jag har gjort i hela mitt liv innan ^^ Men det är ju såååå gott här...! Det finns miljontals olika rolls med olika slags fyllningar och grejer runt om... Bläckfisk, avokado, lax, räkor, mango, gräslök.... Mmmm :) Dessutom beställer man in flera olika som man ställer i mitten av bordet och delar på. "En liten sushi tack" existerar liksom inte ^^ Och en annan sak! Ingefäran är rosa?? Har inte lyckats lista ut varför... Den har i alla fall samma äckliga smak som hemma i Sverige...^^ Hahaha. Wasabin är sig lik däremot ;)







Älskar sista bilden!! Joaquín påstår att han inte gillar min blixt!! Hahahaha, typ 5 min senare satt han fortfarande och kliade sig i ögonen och påstod att det var för min kamera! Hahahaha ;)

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0