Dag 124 - Ännu en "dagen efter"


Dagen efter en riktigt grym partykväll är ju inte lika härlig som innan man gick och la sig^^
Är seg som fan i benen och känner mig allmänt pömsig! Men det känns härligt... Hade nämligen så himla kul med Vale igår!!

På eftermiddagen igår hade jag en riktigt mysig siesta då jag låg och kollade på Harry Potter på spanska! Haha, bästa filmerna att bara ligga och slökolla på...:)
Vid 9-tiden blev jag upphämtad av Marcela och Julio, tillsammans åkte vi hem till Vale och hennes familj (släktingar till Marcela alltså), där det blev en asado (grillning)!! Eftersom de bor i hus så har de en trädgård/bakgård med en stor murad grillplats, så vi gjorde upp en rejäl eld och sen grillade vi nötkött och chorizo på ett grillgaller ovanför. Så gott!!!!!
Tror vi satte oss ner och käkade vid halv 12, sen vid midnatt blev jag och Vale skjutsade in till stan av hennes mamma. Vi skulle till ett "event" på en bar/klubb som ett universitet där Vales kompis pluggar hade fixat. Så vi hade förköpt biljetter och var helt taggade när vi kom dit :) Väl inne mötte vi upp ett stort gäng av Vales kompisar som vi dansade loss med hela natten. Drack 2 romcola drinkar varav den ena lyckades hamna i mitt hår^^ Haha, nej inte hela men ganska mycket. Jag höll glaset högt i luften och plötsligt var det någon som knuffade till mig och vips så hade min frilla fått lite extra näring^^ Så kan det gå ;)
Vid halv 5 gav vi oss ut på gatan och tog en taxi hem till Marcela och Julio. Taxiresan gick på 3000 pesos,,, typ 40 spänn? Vi hade dock tur och fick tag i en schysst taxichaffis som körde den närmaste vägen hem, om man inte passar sig kan man få sig en sightseeing tur runt hela Santiago...

När vi kom hem var Vale hungrig, hahaha. Så det blev till att koka nudlar och steka champinjoner vid 5-tiden i morse. Själv fick jag i mig ett päron och 5 vindruvor haha... Kom i säng vid halv 6, vaknade vid 10 med känslan av att jag höll på att svälta ihjäl! Då blev det grötfrukost med Julio och Marcela som sen var hurtiga och drog till gymmet. Mig fick de droppa av hos Silvia på vägen ;)

Nu sitter jag nyduschad i sängen och roar mig med att måla tånaglarna. Det är småmulet och regnar lite lätt ute. Känns som att man kan stanna inne med gott samvete? ;)

Tog inga bilder igår! :( Däremot var det många av Vales kompisar som fotade hej vilt så det är möjligt att det kommer upp några charmiga bilder på facebook.. I så fall får vi väl se om jag delar med mig eller ej ;)

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0