Dag 36 - Min första uppgift! :)


Hej!
Sitter på praktiken och har lite tid över. Klockan är ungefär halv 12 här och jag började halv 9 i morse. Jag fick en uppgift av Marta som, om jag förstår det rätt, jobbar med webben. Uppgiften var att skriva ungefär en sida om "modetrender" för kvinnor just nu, typ vad som är populärt bland kjolar, skjortor, byxor etc. Svårt! Dels eftersom jag inte är något "modefreak" själv direkt som har koll på alla trender, och sen att få ner det på spanska!
Men eftersom det inte var nån deadline på det hela tog jag det lugnt och försökte göra det så noga och bra som möjligt :) Kul var det dessutom och tiden rullade på i en rasande fart!

Fick just höra av Marta att hon var nöjd med det jag hade skrivit och att hon skulle rätta gramatiken och sen skicka tillbaks det till mig =) Efter lite mer redigering och tillägg tror jag att det kommer läggas upp på webbsidan! Det vore ballt :)



Pärlorna på mina nya skor började lossna lite häromdagen, då tog jag fram mormors megakit och sydde dit dom! ;)

BTW!
Igår var det jag som lagade mat igen :) Det har liksom blivit min "tisdagsgrej";) Pestopasta med färsk spenat och baconlindade kycklingfiléer blev det, mums! Men det var inte alldeles lätt att hitta ingredienser kan jag säga! Jag kunde tillexempel inte hitta bacon! Så jag gick och frågade typ 3 olika personer "Permiso, estoy buscando bacon??",,,, "ehhhhh QUE?". WTF, bacon?! Och inte hittade jag pinjenötter heller! De är ju liksom grädden på moset! Grejen är att här i chile så är det inga nötter, det är typ frön. Samma sak med cashewnötterna, de är så kallade "kastanjer" här :S Jaja, jag lär mig nog så småningom... :)
Julio hjälpte mig i alla fall med baconen. Han skulle åka och storhandla efter jobbet så jag ringde och frågade om han kunde köpa bacon och "nuezes de pinje" åt mig, haha. Han kom hem med bacon och valnötter :D Det funkade minst lika bra det :D

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0