Dag 104 - Cambio de casa


Halloj!
Dagen flyter på som vanligt här på jobbet. Lite mindre än 2 timmar kvar till lunch så jag tänkte passa på att slänga in ett inlägg om det mest aktuella.

Igår var inte bara en grymt kul och intressant dag i Algarrobo, utan även den dagen då det var dags för mig att byta boende. Lite mer än 3 månader har gått och det var alltså dags för mig att enligt planerna flytta hem till Julios syster Silvia. Vi kom ju inte tillbaks till Santiago förrän vid halv 9 igår kväll så jag praktiskt taget slängde ner mina kläder i resväskorna, packade ihop resten av grejerna och sen bar det iväg.

Det var så fruktansvärt sorgligt så ni anar inte! Jisses. Det är sjukt hur fort man vänjer sig vid varandra... Både Marcela och Julio är sånna fantastiska människor och vi har kommit att bli riktigt riktigt nära vänner. Så nej, det var inte alls kul att flytta igår! :( Lite tårar och kramkalas sen var det bara att bita ihop, tänka positivt och göra sig i ordning i sitt nya rum. Det kommer ju bli bra där med! :) Och dessutom kommer jag fortsätta äta lunch hos Julio och Marcela, så vi kommer ju ses rätt mycket ändå..:)

Morgonen blev ju minst sagt annorlunda också. Jag satte på mig det som låg överst i resväskan, fick leta frukostprylar i köket och sen ta mig till jobbet... Jag kommer förhoppningsvis kunna låna en cykel, men tills dess får jag åka tunnelbana och sen gå en bit. Inget mig emot att gå, tvärtom tycker jag det är jätteskönt att börja dagen med en liten promenad. MEN DET UNDERLÄTTAR JU OM MAN VET VAR MAN SKA NÅGONSTANS! Jag blev så jävla trött på mig själv i morse när jag klev upp ur tunnelbanan och kände mig helt lost! Varför kan jag inte bara fatta/lära mig/känna på mig var jag är någonstans eller vart jag ska. NEJ. Aldrig aldrig aldrig! Jag är ju som en jävla virrpanna och ibland blir jag så himla trött på mig själv, jag vet liksom aldrig var jag befinner mig?! Trött som jag var fick jag lust att sätta mig på trottoarkanten och grina. Jag hade liksom sprungit runt i en av de mest trafikerade korsningarna på alla möjliga sätt och ni kan ju bara tänka er vilken tid det tar! Minnet sa en sak, däremot kände jag igen ett gatunamn som sa en annan sak, och sen hade jag ju mitt "lokalsinne" som sa att jag borde gå åt ett annat håll^^, vilket väljer man? Till slut hittade jag rätt i alla fall.. Kom lite sent till jobbet men det gjorde inget..:P Vi kan ju hoppas jag hittar tunnelbanan när jag ska hem ikväll!

Btw så ska jag träffa min "tränare" på gymmet ikväll. Han ska ha fixat ett träningsschema band alla läskiga tyngdlyftarmaskiner som jag ska få lära mig. Håll en tumme :)

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0