Dag 109 - A la cumbre!


Heej!
Jag hann inte uppdatera något på bloggen igår för jag hade nämligen en HELDAG av bergsklättring!!! Gick upp strax före 7 på morgonen för att klä på mig och packa ihop väskan, sen hojjade jag hem till Marcela och Julio och käkade frukost med dom och Marcelo (Marcelas kusins kille) som också skulle hänga med på äventyret!

Vi tog bilen vid halv 9 och var framme vid el cerro (kommer aldrig ihåg namnet!! ska kolla upp det...) typ 20 min senare. Efter att ha skrivit in oss i det lilla vakthuset (en säkerhetsåtgärd om det skulle hända något och så att de vet hur många som finns på cerron ifall det skulle vara några som inte kommer tillbaka), så satte vi igång med vandringen!
Det var HELT HELT HELT underbart. Ni ser ju vilka vackra bilder jag tog, och då kan jag säga att de är ingenting i jämfört med hur vackert det var i verkligheten! Till en början var det rätt disigt, men så fort vi kom ovanför molnen var det klarare än klarast. För första gången på 4 månader fick jag se riktigt klarblå himmel, jag lovar er, det kändes som att jag hade gått med grus i ögonen sen jag kom hit och att det plötsligt var någon som sköljde bort det så att jag kunde se allt klart igen.
Efter lite mer än 2 timmar kom vi fram till Arbol de Naranja, en rastplats där vi lunchade. Det är även en plats där många väljer att vända tillbaka, men vi var ju några av de där galningarna som valde att fortsätta...^^ 3½ klättring senare kom vi ÄNTLIGEN fram till toppen. Helt sjukt vad långt det var och ni kan ju bara tänka er hur det kändes i låren.... Men helt klart värt det!:)
Men, måste nästan säga att vägen ner var värst! Att gå 4 timmar i sluttning med grusigt, klippigt, sandigt och oiämt underlag tämjer på benen och framför allt knäna ordentligt! Den sista timmen var det dessutom mörkt eftersom solen hunnit gå ner så det var bara tur att vi kom hem utan stukade fötter! :P
Men fasen va nöjda vi var med oss själva!!!!!

Avslutade dagen med en dusch (jag var grå) och sen en rejäl middag med gott vin på en chilensk restaurang med Marcela och Julio för att fira vår bragd!;)
Somnade sött igår kan jag säga =)

Btw! Che (Marcelo) dokumenterade hela vandringen genom att filma med sin kamera, han ska sätta ihop det till en film och lägga upp den på facebook! Jag säger till och hänvisar till den sen för er som vill se! :)










Mer bilder på facebook!!!

Enjoy;)

H




Kommentarer
Postat av: barbro

Grattis till Er alla som klarade upp och nedfärd,bra gjort,undrar hur det känns i benen i dag?? Underbart vackra bilder ..TACK!!

2011-05-22 @ 20:18:02
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0