Dag 96 - Grattis Joaquín!

Idag fyller Silvias son Joaquín 16 år. Vi ska dit lite senare för att äta lunch (sushi?) och fira! =)

Vi gick ut för att äta middag igår! Vi kom dock iväg så sent, runt halv 12, så den peruanska restaurangen vi hade siktat hon oss på hade börjat stänga ner köket!:/ Typiskt! Istället blev det indiskt, 3 olika grytor, ris och naanbröd! Smaskens det med och som alltid hade jag det jättetrevligt! :) Vi kom hem vid halv 2 ungefär, men lägligt nog var det inatt dags för oss att ställa om klockan så vi har fått en extra timmes sömn! Känns lite halvjobbigt för det innebär nu att det är 6 timmars tidsskillnad mellan Sverige och Chile,,, det blir ju lite knepigare att hitta bra chattider men der blir nog bra...:)

Btw. Min flytt till Silvia blir nog inte förrän nästa helg. Jag har varken hunnit planera, packa eller förbereda någonting den här helgen. Det är lite svårt det där med att planera sånna där saker här, för folk ser liksom ut som frågetecken när man frågar om något som ska ske om en vecka^^ Det är typ som att fråga en svenne vad han/hon ska göra en vanlig lördag om 3½ månad ^^ Men, idag ska jag försök prata med Silvia och de andra under lunchen så jag vet, jag är ju faktiskt svensk och behöver planera i god tid innan för att det ska kännas bra! :)



Sitter i sängen och har just avnjutit min nya frukos favorit: Havregrynsgröt kokad på mjölk med vanilj och kanel, serverad med frukt, russin och hackade nötter, smaaaaskens! Gröten blir krämigar när man kokar den på mjöl och man behöver inte servera kall mjölk till för att det ska smaka bra =)
Nu ska vi snart ut och springa, sen dusch och sen lunch!
Ha en underbar Söndag! ♥

Enjoy;)

H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0