Dag 72 - Afterwork i Chile = PARTYYYY!!!


Det borde jag i och för sig ha fattat! Ingenting i Chile är ju "lugnt" ;)
Jag hade så himla kul igår!! Stället vi var på är ett "afterwork"-ställe vilket innebär att folk kommer dit direkt efter jobbet i sina kontorskläder och att allt börjar och slutar tidigare än vanligt eftersom det är mitt i veckan. Så långt kan det ju låta som att det är ungefär som hemma... ;)

Vi började kvällen med en Terremoto (en chilensk drink som består av pisco, vitt vin, ananasglass och något mer, haha I know det låter skumt som fan...) på ett ganska sunkigt hak. Därefter tog vi oss vidare mot LivinCile där vi fick vip-band och gratis inträde tack vare att Jossan hade lärt känna hoasten veckan innan. Bra där Jossan! ;) I alla fall. Stället var typ ENORMT. Det var nattklubb. Jag hade ju föreställt mig nått soft litet ställe där man tog ett glas vitt efter jobbet, haha, feeeel. Efter en pisco sour var vi redo för dansgolvet där vi slog klackarna i taket natten lång. Nej, där ljög jag =) Som jag sa tidigare, det är ju en tidig tillställning eftersom det är mitt i veckan så jag tog mig hemåt strax efter midnatt.
Måste bara berätta, jag dansade med en kille som var GRYM på att dansa. Och det bästa var att vi hade så kul! Skulle inte förvåna mig om han är gay eller nått för han försökte liksom ingenting, det var puro baile (bara dans) och så jäkla kul! Dessutom var musiken grym, hiphop/RnB blandat med reggaeton, gissa hur taggad jag blev när jag äntligen fick dansa loss till mina favvo reggaetonlåtar ;) "Ellaaa meeee levantoooooo"!!! :D



Terremoto (betyder jordbävning)



Gänget igår:)



En annan kul grej var när jag skulle ta mig hemåt. Briny (en brittisk tjej från skolan) och jag gick mot ett hotell i närheten där jag och Maurice hade tagit en "bra" taxi (= känns säker plus att man inte blir lurad på pengar) i fredags. Vi kom dit och där stod en taxi och väntade. Taxichaffisen klev ur bilen och jag började fråga hur mycket det skulle kosta för vi skulle till olika ställen Briny och jag. Då säger han "Men var det inte dig jag körde i fredags?? I närheten av Parque Arauco??" "Jaaaaaaa det är jag!!:D" Han var jättetrevlig den fredagen, gav oss ett bra pris innan och körde den kortaste vägen hem, så det kändes toppen att vi fick åka med han igår också! Dessutom så gav han mig numret till hans taxi och sa att jag och mina vänner kan ringa honom när vi är ute så kan han plocka upp oss istället för att vi ska ta oss till hotellt. Och ja, jag förstår mami att du är skeptisk och att det låter konstigt men det var liksom inte på det sättet, det var en väldigt snäll gest av honom och säkert något jag kommer få använding av. Det är läskigt att åka taxi här och man vet aldrig om man kommer bli lurad eller inte, så därför känns det skönt att ha ett nummer till nån som man åtminstone kommit hem säkert och billigt med 2 gånger tidigare. I alla fall, han körde mig lungt och fint hem till VitaCura och jag gav honom rätt rejält med dricks eftersom han varit så snäll. Vissa kontakter ska man hålla sig god med :) 

 Kom i säng vid 1 och vaknade av väckerklockan med verk i benen i morse! Haha :)

Enjoy;)

H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0