Dag 74 - Laxpajen blev göööööögoo!


Heej!
Det är lördag morgon (typ halv 11 på morgonen), jag har varit ute och joggat, duschat, käkat müsli till frukost och nu sitter jag med datorn och en kopp kaffe i sängen och softar lite innan jag ska dra iväg på dagens äventyr!

Middagen igår blev SÅ lyckad :) Det höll på att gå åt skogen redan från början eftersom bussen inte kom! Jag stod och väntade 45 min, under den tiden kom det EN buss och den stannade inte ens eftersom den var full. Ni kan ju tänka er folksamlingen som blir? Ormen av folk man kan stöta på en måndag morgon nere vid 76:an är ingenting i jämförelse, här är det liksom 50 pers som står och väntar. Och när det kommer en buss så är den oftast nästan helt proppfull så folk armbågar sig fram, klämer sig in så gott det går och sen åker bussen med öppna dörrar och folk halvt hängandes utanför. Oftast får jag lust att grina, hoppa på stället som en skitunge och skrika "YAAAAPO CHILENOS, ordning!!! Ordning och reda!!!!!!!", men jag tror inte det skulle hjälpa så därför har jag låtit bli... haha. I alla fall. Jag tog en chansning och hoppade på en annan buss som egentligen åker en mycket längre väg och kommer fram till en tunnelbanestation längre bort, men igår tror jag fasen det gick fortare än om jag hade fortsatt vänta!

Esther, la nana som jobbar hos Silvia, hjälpte mig att förbereda pajerna (vi gjorde 2). Dessutom hade jag tagit med mig miniempanadas som Sonja gjorde i torsdags, Esther fixade en förrätt som var som en liten "sufflé" på grönsaker och räkor och sallad. Det avslutades med en stor tårta som Silvia hade köpt :) Fick skjuts hem så jag kom i säng strax efter 12, rätt skönt att komma hem tidigt ibland också =)







Idag väntar nya äventyr! Jag ska ut på en cykeltur i stan med en kollega, Sebastian. Han är en riktig lustigkurre så det blir nog en underhållande dag, däremot snackar han så jäkla fort så vi får väl se hur mycket jag hänger me... Haha :)

Enjoy;)

H


Kommentarer
Postat av: Mamzi

Vilken tur att det blev lyckat då... :-)

2011-04-16 @ 20:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0