Dag 85 - Helt enkelt!


Temp. morgon 9°C
Temp. dag 21°C

(Funderar på att börja skriva in den dagliga temperaturen i mina inlägg, vad tycker ni?)

Idag var titelfantasin sämre än vanligt. Så "Dag 85" får helt enkelt vara en "Dag 85", inte illa det heller! ;)

Gårdagens magknip gick över ungefär samtidigt som jag lättade från jobbet. Tog som sagt en sväng förbi supermercado, när jag kom hem fixade jag diskberget i köket och sen gav jag mig ut på en powerwalk i lite mer än en timme. Det blir mörkt ganska snabbt här nu, (eller, det beror på vad man jämför med...^^) men vid halv 8 har solen nästan gått ner helt och då blir det även kyligt. Så man får tänka sig för innan man går ut så man har ordentligt med kläder på sig.
Jag och Julio hjälptes åt att förbereda middagen igår. Jag fixade kycklingfilé i ugn täckt med skivad tomat och requeson ("keso") och Julio gjorde riset med riven morot, lök och kryddor i. Är det något jag har lärt mig om mig själv sen jag kom till Chile så är det att jag är SÄMST på att koka ris! Jag vette fan vad jag gör för något men det blir då aldrig bra! Kanske har blivit lite bortskämd med våran riskokarmaskin där hemma..? ;)

Kom i säng vid 11 halv 12 (ganska tidigt med andra ord) somnade som ett litet barn och sov gooooott hela natten. Vaknade upp, utan magknip, och är nu redo för en ny dag i Chiles huvudstad!



En "höstig" Chilebild, tagen i Viña för några dagar sen :)

Enjoy;)

H



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0